Home  Maserati 3500 GT
    W 1957 roku w Genewie zaprezentowane zostały dwa prototypy 3500 GT: jeden stworzony został przez Allemano, drugi przez Carrozzeria Touring z Mediolanu. Touring zaprezentował bardzo eleganckie coupe 2+2 i Maserati wybrało ten projekt do produkcji seryjnej.
    3500 GT wyposażony został w sześciocylindrowy silnik z trzema gaźnikami Webera o pojemności 3,5 l. Rozwijal on moc 220 KM i 344 Nm momentu obrotowego. Samochód zbudowany ze stali i ważył 1300 kg. Jednostka pozwalała na przyspieszenie do setki w ciągu 8,7 s i na rozwinięcie prędkości maksymalnej 220 km/h. Silnik współpracował z 4-stponiową skrzynią biegów.
    Między 1957 a 1958 rokiem 3500 GT wszedł do produkcji. Wersja produkowana różniła się lekko od prototypu, zmieniono lampy tylne, ponownie zaprojektowano grill.
    W 1960 roku do coupe dołączył kabriolet 3500 GT Convertible ze skróconym, rozstawem osi, produkowany przez Carrozziera Vignale. Od tego roku za dopłatą montowano samoblokujący mechanizm różnicowy oraz pięciobiegową skrzynię.
    W 1961 roku w standardzie znalazła sie pięcio biegowa skrzynia. Zaprezentowny został model 3500 GT Iniezione z mechanicznym wtryskiem paliwa Lucas. Moc silnika wzrosła do 235 KM. Prędkość maksymalna wynosiła teraz 235 km/h. Klosze przednich migaczy miały teraz prostokątny kształt. Dla lepszej wntylacji wprowadzono tylne trójkątne wywietrzniki. Powiększono przednią szybę z klejonego szkła wielowarstowego. Hamulce bębnowe zastąpionotarczami z podciśnieniowym wspomaganiem.
    W 1961 roku przedstawiono zestoła coupe Sebring, które miało nadwozie coupe 2+2 wykonane przez Vignale. Sebring oferowany był z trzema silnikami o pojemności 3,5 l, 3,7 l, 4,0 l. Moc wynosiła 235 KM, 245 KM i 255 KM. Sebring mógł uzyskać prędkość maksymalną 225-230 km/h.
    Łącznie wyprodukowano 2226 sztuk modeli 3500 GT w tym 1973 Copue Touring. Wersji Convertible powstało 242 egzemplarze. Wersji Sebring powstało 438 sztuk. Pojedyncze egzemplarze karesorował Bertone i Moretti. Cztery sztuki wykonał Allemano, trzy (w tym jeden kabriolet) Pietro Frua oraz dwie Boneschi.