Home  Maserati Coupe
    Maserati Coupe zostało zaprojektowane przez studio stylistyczne Ital Design, kierowane przez Giorgetto Giugiaro. Przedni pas pojazdu to długi, ale wąski wlot powietrza, w chromowanej ramce z trójzębem pośrodku. Pod owalnym kloszem umieszczono podwójne, soczewkowe reflektory. Długa maska silnika, z lekkim uwypukleniem środkowej części, przechodzi w niezbyt mocno pochyloną przednią szybę. Prawie płasko ułożona tylna szyba, która łagodnie opada na stosunkowo długą klapę bagażnika. Tył Maserati Coupe, jak przystało na auto tego segmentu, jest wyraźnie zaakcentowany. Jednak próżno tutaj szukać oryginalnych, zakrzywionych świateł, jakie zastosowano w modelu 3200 GT. Zamiast tego zamontowano klosze o dość prozaicznym kształcie. Tylny zderzak przechodzi w element w rodzaju spoilera, z którego wystają cztery końcówki rur wydechowych.
    Fotele i wyprofilowane zagłówki obite są wysokiej jakości skórą. Deska rozdzielcza wyłożona jest również skórą i drewnem, które Maserati proponuje w pięciu odmianach, w zależności od gustu klienta. Wszystkie elementy w aucie są montowane ręcznie. Za kierownicą znajdziemy klasyczne zegary, a na środku deski rozdzielczej monitor komputera pokładowego.
    W modelu Coupe zastosowano ośmiocylindrową, widlastą jednostkę napędową o pojemności 4,2 l i mocy 390 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 451 Nm. Silnik przekazuje napęd na tylne koła za pośrednictwem sześciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów wyposażonej również w ręczny tryb wybierania przełożeń. Biegi można zmieniać za pomocą dwóch dźwigienek umieszczonych przy kierownicy. Samochód do 100 km/h rozpędza się w 4,9 s, a maksymalna prędkość wynosi 285 km/h.
    Premiera Spydera odbyła się we wrześniu 2001 roku, na targach w Frankfurcie.
    Przód taki jak w 3200 GT, automatycznie składany dach ze sztywną pokrywą, za fotelami dwa małe tapicerowane pałąki ochronne w kolorze nadwozia.
    Pod maską pracuje 4,2 l wolno ssący V8 o mocy 390 KM. Prędkość maksymalna to 283 km/h. Technicznym smaczkiem jest także zautomatyzowana sześciostopniowa zmiana biegów z dźwigniami do przełączania za kołem kierownicy. Spyder nie ma pedału sprzęgła, przełożenia na żądanie przekazane za pośrednictwem dźwigni zmienia komputer. Kierowca wybiera spośród czterech programów: Sport, Normal, Auto i Low Grip (na mokrych i śliskich nawierzchniach).
    W 2003 roku w Nowym Jorku Maserati zaprezentowało model Spyder w wersji Vintage. Wyróżnikiem tego auta są ekskluzywne detale nadwozia, m.in. chromowane wlot powietrza do silnika, wloty powietrza na błotnikach i klamki, a także ręcznie malowane logo Maserati. W kabinie nie szczędzono aluminiowych dodatków, np. tym metalem wykończono środkową konsolę. Do napędu służy ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4,2 litra i mocy 390 KM.
    W 2003 roku w Nowym Jorku Maserati zaprezentowało model GranSport.
    Przedni pas pojazdu wyróżnia się szerokim wlotem powietrza w chromowanej ramce z trójzębem (znakiem rozpoznawczym marki) pośrodku. Pod owalnym kloszem umieszczono podwójne, soczewkowe reflektory. To wszystko umieszczono na przodzie długiej maski silnika, z lekkim uwypukleniem środkowej części. Tylny zderzak przechodzi w dyfuzor z otworem zasłoniętym metalową siatką. Po bokach wystają cztery końcówki rur wydechowych.
    W kabinie, która również przypomina inne sportowe modele Maserati, główny nacisk położono na zapewnienie komfortu osobom siedzącym z przodu. Dominującym materiałem, z którego wykonano fotele, kokpit oraz boczne panele drzwi, jest skóra oferowana w kilku odcieniach. Do tego można sobie dobrać aluminiowe ozdoby.
    Do napędu Maserati GranSport zastosowano ośmiocylindrową, widlastą jednostkę o pojemności 4,2 l i mocy 400 KM. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 452 Nm. Według danych producenta auto osiąga szybkość 100 km/h po 4,8 s, a 200 km/h po 17,4 s. Prędkość maksymalna wynosi 290 km/h. Napęd jest przekazywany na tylną oś za pośrednictwem sześciostopniowej, sekwencyjnej skrzyni biegów. To elektryczno-hydrauliczna przekładnia Cambiocorsa, którą obsługuje się manetkami umieszczonymi obok kierownicy. Ten typ skrzyni jest wyposażony w specjalny tryb pracy dostosowujący się do stylu jazdy kierowcy. Ponadto kierowca może dowolnie sterować zmianą biegów przy wyższych lub niższych obrotach silnika.
    W grudniu 2004 roku firma Maserati świętowała 90. rocznicę powstania. Z tej okazji na rynek wprowadzono specjalną modelu Spyder z oznaczeniem 90th Anniversary.
    W zasadzie zewnętrznie wersja 90th Anniversary niewiele różni się od seryjnego Spydera. Tradycyjnie przedni pas pojazdu charakteryzuje się szerokim wlotem powietrza przesłoniętym metalową siatką z firmowym trójzębem pośrodku. Pod owalnymi kloszami umieszczono podwójne, soczewkowe reflektory. A dalej mamy długą maskę silnika z lekkim przetłoczeniem środkowej części. Tylna część nadwozia to, poza dużymi kloszami lamp i chromową ramką nad tablicą rejestracyjną, także dyfuzor pod zderzakiem z otworem zasłoniętym metalową siatką. Po bokach wystają cztery końcówki rur wydechowych. O tym, że jest to auto rocznicowe przypominają drobne detale: plakietka z logiem Maserati na boku nadwozia, efektowne "garby" poprawiające aerodynamikę zamontowane za pałąkami przeciwkapotażowymi oraz specjalny niebieski lakier, którym pomalowano nadwozie.
    Dwuosobowa kabina jest zaprojektowana w odcieniu szarosrebrnym. Dominującym materiałem we wnętrzu jest skóra, z której wykonano tapicerkę foteli, kokpitu oraz bocznych paneli drzwi. Do tego dobrano aluminiowe ozdoby oraz materiał imitujący włókno węglowe. Pośrodku tunelu (tuż przed środkową konsolą) widnieje rocznicowy znaczek. Natomiast na zagłówkach foteli wytłoczono logo Maserati.
    Do napędu zastosowano ośmiocylindrowy, widlasty silnik o pojemności 4,2 l i mocy 390 KM. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 452 Nm. Według danych producenta szybkość 100 km/h auto osiąga w 5 s, a prędkość maksymalna wynosi 283 km/h. Napęd na tylne koła jest przekazywany za pośrednictwem sześciostopniowej, sekwencyjnej skrzyni biegów. Elektryczno-hydrauliczną przekładnię Cambiocorsa kierowca obsługuje za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy.
    Maserati z okazji tryumfu wyścigowego modelu MC 12 w klasyfikacji generalnej producentów serialu FIA GT 2005 wypuści do sprzedaży 180 egzemplarzy limitowanej serii Maserati GranSport o nazwie MC Victory. Auto zadebiutowało w Genewie w 2006 roku.
    Jubileuszowy model Maserati GranSport dostępny będzie tylko w kolorze niebieskim. Zamontowano karbonowy spojler z przodu i z tyłu oraz emblematy włoskiej flagi na nadkolach.
    Maserati GranSport w wersji limitowanej zostało wyprodukowane w liczbie 180 sztuk.
    W Niemczech Spyder dostępny był za 165 000 marek.