Home  Maserati MC12
    Firma Maserati jest znana z produkcji sportowych samochodów. Maserati MC12 powstał jako szosowa wersja modelu MCC, którym zespół tej marki ściga się w wyścigach FIA GT.
    Nadwozie MC12 jest w całości wykone z włókien węglowych. Na masce przed kabiną, z obydwu stron, widać wloty przykryte potrójnymi żebrami. Duże wloty są po obu stronach karoserii, tuż przed tylnymi nadkolami. Następne wloty są nieco powyżej oraz tuż za kabiną. Sama komora silnika ma ażurową maskę. Tył auta jest zwieńczony pokaźnym skrzydłem. W zasadzie kształt MC12 nie przypomina klasyków Maserati. O przynależności do tej marki świadczy tylko charakterystyczny wlot powietrza z przodu oraz kształt reflektorów. No i oczywiście firmowy znak trójzębu na przedzie.
    W dwuosobowej kabinie zainstalowano sportowe fotele wykonane ze skóry. Poza tym, dominującym materiałem w kabinie jest włókno węglowe, z którego wykonano znaczną część kokpitu. Jest także aluminium, z którego wykonano nakładki pedałów, a także sporą cześć środkowej konsoli. W zestawie zegarów naczelne miejsce zarezerwowano dla obrotomierza. Uwagę przykuwa brak radioodtwarzacza. W wyposażeniu jest natomiast klimatyzacja. Ale jeśli ktoś zapragnie poczuć pęd powietrza, to może zdjąć środkową część dachu.
    Maserati MC12 ma silnik zapożyczony z Ferrari Enzo. To dwunastocylindrowa, widlasta jednostka napędowa o pojemności 6,0 l i mocy 630 KM. Silnik ten generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 652 Nm. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 3,8 s, natomiast przyspieszenie od 0 do 200 km/h trwa 9,9 s. Prędkość maksymalna przekracza 330 km/h. To pierwszy model Maserati, który przekroczył prędkość 300 km/h. Napęd na tylne koła jest przekazywany za pośrednictwem sześciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów wyposażonej również w ręczny tryb wybierania przełożeń. Biegi można zmieniać za pomocą dwóch dźwigienek umieszczonych przy kierownicy.
    wyprodukowano tylko dwie serie po 25 sztuk w latach 2004 i 2005.
    Maserati w 2006 roku ogłosiło produkcję modelu MC12 Corsa.
    Model MC12 Corsa powstał na bazie MC12 GT1, który wygrał w 2005 roku puchar FIA GT Manufacturers Cup. Autem będzie można się tylko ścigać na specjalnych sesjach wyścigowych zorganizowanych dla entuzjastów przez włoską firmę. Corsa nie ma homologacji na żaden inny wyścig. I żeby było ciekawiej, nie ma żadnego papierka, który pozwalałby jej jeździć po zwykłych drogach.
    Pojazd jest napędzany 6-litrowym silnikiem V12, który dysponuje momentem 710 Nm i mocą 755 KM Wyczynowy samochód ma przekładnię sekwencyjną, sterowaną ręcznie, podczas gdy w versione corse zastosowano sterowaną elektronicznie, półautomatyczną skrzynię typu cambiocorsa. Zmiana biegów odbywa się za pomocą łopatek przy kierownicy (w górę - prawą, w dół - lewą). Skrzynia ma również możliwość pracy automatycznej. Samochód potrafi przyspieszyć do 200 km/h w 6.4 s oraz rozpędzić się do 326 km/h.
    Cena będzie się zaczynać od poziomu 1 000 000 EUR, lecz dodatkowo trzeba do tego doliczyć podatek. Prócz planowanej serii 12 sztuk dobudowano jeszcze trzy.