Home  Matra Bagheera
    W emblemacie firmy Matra, produkującej elektronikę do lotniczych i rakietowych układów sterowania, znajduje się wpisana w okrąg rakieta. Oddział samochodowy powstał w 1964 roku i zajął się wytwarzaniem samochodów sportowych. Konstrukcja nadwozia tych aut była nietypowym rozwiązaniem, zaś technika podzespołów napędowych, podwozia i silników została zaczerpnięta od Renaulta, a później od Forda.
    Do rodziny samochodów należy Matra Bagheera, wytwarzany w latach 1973-1980. Jest to chyba jedyne na świecie coupe seryjnie wyposażane w trzy miejsca z przodu, usytuowane obok siebie. Kierowca siedzi po lewej stronie na osobnym fotelu, zaś dwaj pasażerowie obok niego na fotelu mającym wspólny stelaż, którego siedzenia są uformowane oddzielnie. Nietypowa jest również kierownica, której kształt jest spłaszczony w dolnej części. Znajduje się na niej wiele wskaźników, z których uwagę zwraca prędkościomierz i obrotomierz. W skład wyposażenia standardowego wchodzi radioodbiornik.
    Bagheera nie obawia się rdzy, jej nadwozie, wykonane z poliestru wzmocnionego włóknem szklanym rozpięto na stalowym szkielecie. W miejscach mocowania chłodnicy i koła zapasowego z przodu oraz silnika z tyłu, znajdują się widły ramy nośnej. Zgodnie z panującą w tamtych czasach tendencją, reflektory przednie samochodu są chowane.
    Z tyłu samochodu znajduje się bagażnik, zaraz przed nim mamy kolejny przedział, w którym znajduje się centralnie umieszczony silnik o pojemności 1,3 l, o mocy 84 KM. Samochód setkę na liczniku osiąga po 12,9 s, prędkość maksymalna to 185 km/h.
    W 1975 roku na rynku ukazała się Bagheera oznaczona symbolem S, z silnikiem o pojemności 1,4 l i mocy 90 KM. Samochód ze zmienioną linią nadwozia był produkowany do 1980 roku, kiedy to zastąpił go model Murena.
    Podczas siedmiu lat powstało 49 tysięcy sztuk Bagheery, z których około 30 zachowało się do dzisiaj.