Home  Mazda Cosmo Sport 110S
    W 1961 roku japońska wytwórnia Toyo Kogyo Co. z Hiroszimy, produkująca m.in. samochody osobowe marki Mazda, kupiła od NSU licencję na silnik Wankla.
    W 1967 roku odbyła się japońska premiera Mazdy Cosmo Sport, pierwszego seryjnego samochodu napędzanego dwutłokowym silnikiem Wankla.
    Chłodzony cieczą silnik był ulokowany podłużnie za przednią osią i przekazywał napęd na tylny, sztywny most napędowy. Kadłub silnika odlano ze stopu lekkiego. Gładzie cylindrów zostały galwanicznie pokryte warstwą chromu. Listwy uszczelniające wykonano ze spieków aluminiowo-węglowych. Podwójne listwy krawędziowe były dociskane do współpracujących powierzchni mechanicznie (sprężynami) i hydraulicznie (ciśnieniem oleju). Kroplowa pompa umieszczona w gaźniku dostarczała niewielkich ilości oleju, niezbędnych do smarowania gładzi cylindrów. Okna wlotowe umieszczono w bocznych ścianach (pokrywach) zamykających cylindry. W każdym cylindrze znajdowały się dwa, leżące naprzeciw siebie okna wlotowe, każde zasilane “własną” gardzielą dwustopniowego, czterogardzielowego gaźnika Nikki. W każdej komorze spalania znajdowały się dwie świece zapłonowe. Silnik miał pojemność skokowa 1,9 l. Osiągał moc 110 KM i maksymalny moment obrotowy 129 Nm. Pojazd rozpędzał się do 100 km/h w czasie 8,7 s i osiągał prędkość maksymalną 185 km/h.
    Od 1968 roku Cosmo Sport miała wydłużony rozstaw osi i zmodernizowany silnik o mocy 128 KM. Pojazd osiągał prędkość maksymalną 200 km/h.
    Do 1971 roku wyprodukowano 1176 egzemplarzy Mazdy Cosmo Sport 110S.