Home  Mazda RX8
    Sportowy design rzuca się w oczy: wystające do góry przednie błotniki, duży grill, wyeksponowane przednie reflektory i wyprofilowane progi. Wyeliminowano środkowy słupek, a tylna para drzwi uchyla się do tyłu. Aby usztywnić bok pojazdu, w drzwiach zamontowano system zamków, które łączą nie tylko pary drzwi, ale dodatkowo spajają je z dachem i podłogą auta. Wygięta tylna szyba nawiązuje do pierwszego sportowego modelu Mazdy - Cosmo Sport. Sportowy charakter samochodu podkreślają także tylne lampy, stylizowane na wyloty silników rakietowych.
    Wnętrze ma sportowy charakter, podkreślany metalicznymi dodatkami i agresywnymi, kolorowymi wstawkami w ciemnej tapicerce. Klawisze w kierownicy pozwalają sterować radiem bez odrywania rąk.
    Mazda jest jedynym producentem na świecie, który od dawna prowadzi prace nad silnikiem Wankla. Najnowsza generacja, wolnossący Renesis o dwóch wirujących tłokach trafił pod maskę Mazdy RX-8. Występuje w dwóch wersjach: o mocy 192 i 231 KM. Pojemność wynosi zaledwie 1308 ccm (2 x 654 ccm). W najnowszej generacji tej jednostki zmieniono konstrukcję cylindrów w obszarze układu wlotowego i wylotowego a także sterowanie zasilaniem w mieszankę. Zastosowano ponadto lżejsze tłoki. Dzięki tym modyfikacjom uzyskano lepsze napełnianie cylindrów oraz mniejsze zanieczyszczenie spalin węglowodorami. 100 km/h w przypadku mocniejszej wersji pojawia się na prędkościomierzu po 6,4 s a w wersji słabszej (192 KM) po 7,2 s. Prędkość maksymalna wynosi zaś odpowiednio 231 i 220 km/h.
    W 2006 roku Mazda zafundowała modelowi RX-8 delikatne zmiany stylistyczne. Poprawki dotknęły tylko strony wizualnej. Mazda RX-8 Evolve sprzedawana będzie w dwóch unikalnych kolorach, tył ozdobią chromowany wydech. Sportowe fotele wyłożone zostaną alcantarą, natomiast drążek skrzyni biegów i hamulca ręcznego skórą. Do sprzedaży trafi jedynie 500 sztuk tej wersji.
    W 2007 roku w celu uczczenia czterdziestu lat istnienia silników Wankla produkowanych przez Mazdę, firma wprowadziła na rynek japoński specjalną edycję modelu RX-8 o nazwie Rotary Engine 40th Anniversary.
    Limitowana edycja specjalna powstała na bazie wersji RX-8 Type S (sześciobiegowa skrzynia manualna) i wersji Type E (sześciobiegowa skrzynia automatyczna). Samochód dostępny będzie jedynie ze specjalnym lakierem, a we wnętrzu zastosowano czarną, skórzaną tapicerkę siedzeń oraz srebrną Alkantarę.
    Mazdy RX-8 Rotary Engine 40th Anniversary dostępna będzie w limitowanej liczbie 200 sztuk w cenie około 19 340 EUR za wersje manualną i automatyczną.
    Z okazji tej samej rocznicy Mazda przygotowała dla rynku brytyjskiego specjalną serię modelu RX-8 liczącą 400 egzemplarzy.
    Mazda RX-8 ‘40th Anniversary Limited Edition’ dostępna będzie w dwóch nowych kolorach nadwozia. Od pozostałych wersji jubileuszowy model wyróżnia się przednimi światłami przeciwmgielnymi zabarwionymi na niebiesko.
    Modyfikacje dotkną także wnętrza, w którym znajdziemy fotele obite czarną skórą i szarą alcantarą. Czarna skóra z szarym szwem pojawi się także na kierownicy, lewarku zmiany biegów i wajsze hamulca ręcznego. Na desce rozdzielczej znajdziemy plakietkę z numerem seryjnym.
    Pod maską znajdziemy silnik Wankla w mocniejszej wersji, który oferuje 231 KM i moment obrotowy 211 Nm. Z takimi parametrami Mazda RX-8 osiąga prędkość maksymalną 235 km/h i przyśpiesza do 100 km/h w 6,4 s.
    W 2007 roku Mazdy RX-8 oferowana była z opcjonalnym sportowym pakietem, który dostępny był u autoryzowanych dealerów firmy. W skład pakietu wchodziły listwy progowe w kolorze nadwozia, oznaczenia RX-8 na bocznych drzwiach oraz aluminiowa pokrywa wlewu paliwa.     Mazda RX-8 ‘40th Anniversary Limited Edition’ kosztować będzie na rynku brytyjskim 24 595 GBP.
    W 2008 roku w trakcie Detroit Auto Show Mazda zaprezentowała odświeżony model RX8.
    Karoserię poddano serii niewielkich poprawek. Zmianie uległ kształt przedniego zderzaka, w którym pojawiły się większe wloty powietrza. Pociągnęło to za sobą możliwość wyższego zamontowania halogenów oraz powiększenia kloszy reflektorów. W tylnych światłach znalazły się natomiast pierścienie wykonane w oparciu o technologię diod LED.
    Tylną oś samochodu jest napędzana przez wolnossący silnik o pojemności 1,3 l, który generuje 232 KM.