Home  Mercedesa 190 SL
    W lutym roku 1954 został zaprezentowany na salonie w Nowym Jorku prototyp mniejszego niż 300 SL, sportowego Mercedesa. Ostateczna wersja została zaprezentowana w marcu 1955 roku podczas salonu w Genewie. Pierwsze egzemplarze trafiły do klientów w maju 1955 roku.
    Mercedes 190 SL oferowano w dwóch wersjach - pierwsza to roadster, który według ścisłej klasyfikacji był kabrioletem z opuszczanymi szybami bocznymi oraz dachem z takaniny. Druga wersja to coupe z nakładanym dachem twz. hardtopem, który wykonany był z aluminium. Od sierpnia roku 1955 do wersji coupe oferowano miekki dach.
    Silnik 190 SL to górnozaworowa "czwórka" z rozrządem OHC. Osiagał on 105 KM z niespełna dwóch litrów pojemności. Auto przyspieszało do setki w 14,5 s. Maksymalna prędkość wynosi 178 km/h. Skrzynia biegów jest czterostopniowa (plus bieg wsteczny). Mercedes proponował kilentom zestaw modyfikujący do wersji wyscigowej. Tak zmodyfikowany samochód z silnikiem o mocy 140 KM rozwijał ponad 200 km/h. Jednak już w 1956 roku wersja ta zniknęła z ofert firmy.
    Z zewnątrz samochód nie przechodził wielu zmian, jednak praktycznie co roku firma wprowadzała niwielkie zmiany w 190 SL pozwalające odróżnić modele z poszczególnych lat produkcji. W marcu 1956 wprowadzono szesze chromowane listwy ozdobne, a sztywny dach zaczęto wykonywać ze stali. W lipcu powiększono tylne lampy. Zastosowano też dwa lusterka zewnętrzne. Wprowadzono zegary i zamek na klapce schowka na desce rozdzielczej oraz zmieniono układ przyrządów deski. Do końca 1956 roku 190 SL oferowany był tylko w kolorze srebrnoszarym.
    W lipcu 1957 przeniesiono oświetlenie tablicy rejestracyjnej na kły zderzaka, aby zrobićmiejsce na większe tablice, jakie zostały w tym czsie wprowadzone.
    W roku 158 zniknęły kły na przednich zderzakach, a rok poźniej wprowadzono większą szybę tylną w hardtopie oraz zmieniono wycieraczki szyb.
    W roku 1961 nieznacznie zmodyfikowano silnik, wprowadzono pasy bezpieczeństawa, zastosowano lusterko wsteczne montowane na środku deski rozdzielczej.
    W 1955 r. w Niemczech za auto w wersji roadster należało zapłacić 16 500 DM, z hardtopem 17 650 DM. W USA roadster kosztował 4145 USD, a wersja coupé 4296 USD.
    Mercedes 190 SL produkowany był od maja 1955 do lutego 1963 roku i w tym czsie wyprodukowano 25 881 egzemplazry.
    Najwięcej Mercedesów 190 SL zachowało się w Kalifornii i właśnie stamtąd są sprowadzane do odbudowy. 190 kompletna, ale w stanie mocno zniszczonym, kosztuje od 10 do 15 000 USD. W Europie za egzemplarze "na chodzie", nierestaurowane trzeba zapłacić okoł 20 000 EUR, a za odbudowane około 50 000 EUR.