Home  Mercedes SL
    Maska, przednie błotniki, drzwi bagażnika oraz ścianka działowa zbiornika paliwa są wykonane z aluminium. Pośrodku atrapy mamy firmowe logo Mercedesa, na jej skrajach zamontowano nowe, podwójne reflektory ksenonowe. Z tyłu pojazdu, głównym elementem są klosze lamp.
    Zegary zaprojektowano w klasycznym stylu chronometrów z dawnych lat. Podobną stylistykę mają aluminiowe pierścienie na panelu sterowania klimatyzacją. Ekskluzywność podkreślają szlachetne gatunki drewna i aluminium. W kierownicy jest sterowanie telefonem, radiem, komputerem pokładowym. Na panelu środkowym jest ekran z mnóstwem przycisków sterujących radiem, zmieniarką CD, odbiornikiem TV, systemem nawigacji satelitarnej.
    Wystarczy tylko 16 s, żeby coupe zmienić w kabriolet. Konstrukcja składa się z trzech ruchomych elementów: wykonany z aluminium dach, tylne słupki i klapa bagażnika. Za składanie i rozkładanie dachu odpowiada jedenaście elektrohydraulicznych siłowników.Jeśli trzeba, wiatrochron i pałąk bezpieczeństwa są wysuwane elektrycznie.
    Najważniejszą techniczną nowością są elektrohydrauliczne hamulce SBC (Sensotronic Brake Control). Ich główną zaletą jest możliwość szybszego reagowania przy awaryjnym hamowaniu. Elektroniczny system rozpoznaje szybkie przełożenie nogi kierowcy z pedału gazu na pedał hamulca, zmniejszając w tym czasie ciśnienie w przewodach hamulcowych. Układ SBC automatycznie przysuwa klocki do tarczy hamulcowej, tak by w momencie nacisku na hamulec auto od samego początku mogło wytracać prędkość z całą siłą. Dodatkowo, gdy mamy włączoną wycieraczkę, w czasie deszczu klocki w regularnych odstępach czasu ocierane są o tarcze po to, by wysuszyć je. W praktyce system SBC działa niemal bez wiedzy kierowcy. Jedna różnica: nawet przy maksymalnym hamowaniu nie odczuwamy pulsowania pedału hamulca, tak jak przy tradycyjnych hydraulicznych układach z systemem ABS.
    Pod maską pracuje 5-litrowa widlasta "ósemka" o mocy 306 KM oraz momencie obrotowym 460 Nm. Pięciolitrowy silnik pozwala rozpędzić ważące nieco ponad 2 tony auto do "setki" zaledwie w 6,3 s. Prędkość maksymalna (zablokowana elektronicznie) wynosi 250 km/h.
    Minęły zaledwie dwa miesiące od premiery nowego Mercedesa SL, a pojawiła się wersja AMG. Optycznie model SL 55 AMG wyróżnia się m.in. zderzakami o dynamicznej stylistyce, charakterystycznymi listwami bocznymi oraz czterema chromowanymi rurami wydechowymi. We wnętrzu zamontowano sportowe fotele. Zastosowano również srebrzyste tarcze zegarów i całą masę ozdobnych elementów z aluminium.
    Jednostka napędowa V8 o pojemności 5,5 l i mocy 476 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm. W rezultacie SL 55 AMG rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Jeżeli ktoś zdecyduje się na zdjęcie blokady w SL 55 AMG to może jechać z prędkością 325 km/h. Moc przenoszona jest za pomocą automatycznej, pięcioprzełożeniowej skrzyni biegów z przełączaniem za pomocą przycisków w kierownicy.
    Pierwsza publiczne prezentacja Mercedesa SL 600 nastąpiła podczas salonu w Detroit, w styczniu 2003 roku, a samochód trafił do sprzedaży w kwietniu 2003 roku.
    Mercedes SL 600 kryje pod maską 12-cylindrowa jednostkę o mocy 500 KM. Każdy z cylindrów wyposażony jest w trzy zawory i dwie świece zapłonowe, a cały silnik współpracuje z podwójną turbosprężarką z chłodnicą międzystopniową (intercoolerem). Tak potężny silnik dysponuje imponującym momentem obrotowym, wynoszącym aż 800 Nm. Prędkość maksymalna nowego Mercedesa jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h, zaś na rozpędzenie go do 100 km/h potrzeba 4,7 s.
    Mercedes wypuszcza czasami na rynek krótkie serie wyjątkowych aut. Jednym z nich jest Mercedes SL 350 Mille Miglia zaprezentowano w 2003 roku i wyprodukowany zaledwie w 12 egzemplarzach. Na wlotach powietrza po bokach komory silnika i na pokrywie bagażnika zamontowano znaczki "Mille Miglia". Wnętrze wykończono dwubarwną, ekskluzywną skórą. Na zagłówkach laserem wygrawerowano logo "Mille Miglia" oraz trasę legendarnego wyścigu. Natomiast na aluminiowym progu widnieje podświetlany napis "Mille Miglia Edition 2003". Taki sam napis wygrawerowano na dźwigni zmiany biegów. Z czerwienią siedzeń kontrastuje kokpit wykończony czarną skórą, w którym przebłyskują aluminiowe ozdoby w centralnej konsoli. Matowe aluminium znajduje się również w bocznych panelach drzwi.
    Do napędu Mercedesa SL 350 Mille Miglia wybrano sześciocylindrowy, widlasty silnik o pojemności 3,7 l i mocy 245 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm. Auto przyspiesza do 100 km/h w 7,2 s, a prędkość maksymalna (ograniczona elektronicznie) wynosi 250 km/h. Napęd na tylne koła jest przekazywany za pośrednictwem sekwencyjnej, sześciostopniowej przekładni.     Mercedes w 2004 pokazał SL 65 AMG. Samochód napędzany jest 12-cylindrowym silnikiem biturbo o mocy 612 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm. Ten dwuosobowy pojazd z otwieranym, sztywnym dachem przyspiesza od 0-100 km/h w 4,2 s. Maksymalna prędkość auta została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Moment obrotowy jest przenoszony na tylne koła za pośrednictwem pięciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Biegi można zmieniać w trybie w pełni automatycznym lub sekwencyjnie manetkami umieszczonymi przy kierownicy.
    Optycznie SL 65 AMG wyróżnia się m.in. zderzakami o dynamicznej stylistyce. Przedni zderzak ma kształt spoilera, a jego dolny wlot powietrza zakryto ciemną, metalową siatką. Wloty powietrza widzimy również z boku przedniego zderzaka, a także przed przednimi nadkolami. W tylnej części nadwozia charakterystycznym elementem są cztery chromowane rury wydechowe.
    Marka Mercedes-Benz w 2004 roku świętowała 50. rocznicę pojawienia się na rynku jej sportowego modelu SL. Z tej okazji koncern wyprodukował specjalną wersję Mercedesa SL o nazwie Edition 50. Edition 50 dostępny jest w wersji SL 500 lub SL 350. Na rynek trafiła limitowana seria 500 egzemplarzy tego auta.
    Zewnętrznie Mercedes SL Edition 50 wyróżnia się m.in. logiem umieszczonym na oryginalnych wlotach powietrza w przednich błotnikach. Nie pożałowano też ekskluzywnych dodatków, takich jak: srebrna, pokryta matowym lakierem atrapa chłodnicy z chromowanymi żebrami, polerowane na wysoki połysk ozdobne listwy na nadwoziu czy przyciemnione klosze lamp tylnych. Jubileuszowe auta występują w dwóch kolorach: srebrnym silver arrow oraz perłowo-czarnym designo.
    W dwuosobowej kabinie środkową konsolę oraz znaczną część kokpitu zdobi kombinacja skóry i alcantary. Dla kierowcy i pasażera przygotowano siedzenia z wygrawerowanym logo "Edition 50" na zagłówkach. Takie samo logo widnieje również na niektórych elementach środkowej konsoli. Fotele są pokryte miękką skórą. Poza tym w kabinie jest szereg ozdobnych detali wykonanych z aluminium lub drewna jesionowego. Ekskluzywny charakter kabiny uzupełniają dywaniki z perłowego weluru ze srebrnymi obszyciami i plakietką SL.
    W SL 350 Edition 50 montowany jest sześciocylindrowy, widlasty silnik o pojemności 3,7 l i mocy 245 KM. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 350 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 s, a prędkość maksymalna (ograniczona elektronicznie) wynosi 250 km/h. Napęd na tylne koła jest przekazywany za pośrednictwem pięciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Cena tego modelu wynosi 91 814 euro. W modelu SL 500 Edition 50 stosowany jest widlasty silnik ośmiocylindrowy o pojemności 5,0 l i mocy 306 KM. W tym przypadku maksymalny moment obrotowy wynosi 460 Nm. Silnik współpracuje z siedmiobiegową, automatyczną przekładnią. Od 0 do 100 km/hd przyspiesza w 6,2 s. Prędkość maksymalna jest również elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Mercedes SL 500 Edition 50 kosztował 109 156 EUR.
    Na salonie w Genewie w 2005 roku pokazano model SL z silnikiem diesla pod maską. Dieslowskiego SL 400 CDI wprawia w ruch jednostka V8. Przyspieszenie do setki 5,8 s.
    Mercedesa SL w 2006 roku poddano niewielkim zmianom. Odświeżono gamę silników, nieznacznie zmieniono wygląd.
    Zmiany zewnętrzne obejmują grill, który teraz zamiast 4 ma tylko 3 poprzeczki. Do tego trzy wąskie wloty powietrza w zderzaku (do tej pory jeden) oraz światła przeciwmgielne z chromowanymi obwódkami
    We wnętrzu deska rozdzielcza otrzymała nowy daszek nad wskaźniakami i cyfrowy zegar. Zmieniono także przełączniki sterowania rozkładanym dachem.
    Wersja SL 350 dysponuje silnikiem 3.5 V6 o mocy 272 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,6 s. W SL 500 widlasta ósemka generuje 388 KM. Sprint do setki zajmuje 5,4 s. SL 600 ma silnik V12 biturbo i 517 KM. Setka pojawia się na liczniku po 4,5 s.
    SL 55 AMG kosztuje 133 980 EUR i oferuje 5,5-litrowy silnik V8, 517 KM, 720 Nm i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h. Auto ma nowe zderzaki, wyższej jakości tapicerkę, sportowe zawieszenie z systemem niwelującym przechyły nadwozia, karbonowe wykończenie, wyczynowe hamulce.
    Te same dodatki znajdziemy na pokładzie SL 65 AMG. Ten model ma 4 cylindry więcej, pół litra pojemności silnika więcej, 612 KM, 1000 Nm i dodatkowe wloty na zderzakach. Setka pojawia się na liczniku w 4,2 s, prędkość maksymalna to 250 km/h. Niemcy żądają za SL 65 206 132 EUR.
    W 2007 roku Mercedes przygotował dla modeli SL 350 i SL 500 zestaw modyfikacji, które mają podkreślić jego sportowy charakter. Pod kołami ukrywają się nowe wiercone tarcze hamulcowe ze srebrnymi zaciskami. Zastosowano przyciemniane tylne lampy.
    Pakiet obejmuje 7-biegowy automat z możliwością zmiany biegów manetkami pod kierownicą.
    We wnętrzu ograniczono się do skórzanej tapicerki obszytej srebrną nicią, aluminiowych paneli wykończeniowych i czarnej podsufitki.
    Cały pakiet Mercedes-Benz ocenił na 2975 euro.