Home  Mercedes 300 SL
    Oficjalna prezentacja Mercedesa serii W107 miała miejsce wiosną 1971 roku. Produkcję rozpoczęto od odmiany SL czyli dwuosobowego roadstera, natomiaest pięć miesięcy później, podczas paryskiej wystawy zaprezentowano wersję SLC czyli czteroosobowego coupe.
    Poziomo ustawione reflektory połączono z zachodzącymi na boki migaczami. Z tyłu zastosowano lampy zespolone, poziomo żebrowane. Wersja SLC była dłuższa od SL. Tylna, boczna szyba coupe została podzielona na dwie części. Nieotwieraną część tego okna przesłonięto żaluzją.
    Początkowo pod maską znalazł się silnik V8 o pojemności 3.5 l i mocy 200 KM. 350 SL przyspieszał do setki w 9 s i osiągał maksymalnie 210 km/h.
    W 1973 roku oba modele oferowano w wersjach z silnikiem 4,5 l V8 o mocy 225 KM (450 SL/SLC). 450 SL przyspieszał do setki w 8,8 s i osiągał maksymalnie 215 km/h.
    W lipcu 1974 roadster SL i coupe SLC pojawiły się w wersjach z rzędową sześciocylindrówką o pojemności 2,8 l o mocy 185 KM (280 SL). Silnik miał elektroniczny wtrysk paliwa, dwa wałki rozrządu w głowicy. Silnik mógł współpracować z 4-biegowymi automatami, w standardzie montowano skrzynie ręczne 4-biegowe. 280 SL przyspieszał do setki w 10,1 s i osiągał maksymalnie 205 km/h. Model 280 SL kosztował 32 000 marek, a 450 SlC ponad 42 000 marek.
    Pomiędzy listopadem 1975 roku a lutym 1976 roku wszystkie trzy silniki były wyposażone w meczniczny system wtrysku paliwa.
    Na pokazie we Frankfurcie we wrześniu 1977 roku został zaprezentowany 450 SLC 5.0. Nowością w tym modelu był 5-litrowy silnik wykonany z aluminium. Nowy silnik miał powiększone tłoki, większy moment obrotowy oraz moc zwiększoną do 240 KM. Maska, pokrywa bagażnika oraz zderzaki wykonane zostały z aluminium. Do tego wszystkiego felgi zostały wykonane ze stopów metali lekkich. Z zewnątrz model 450 SLC 5.0 był rozpoznawalny dzięki przedniemu spoilerowi, czarnemu plastikowemu tylnemu spoilerowi oraz jednolitej, szarej części karoserii poniżej listew bocznych samochodu.
    Na początki 1980 roku silnik 5-litrowy trafił pod maskę roadstera 500 SL, a coupe zmienia nazwę na 500 SLC. Model 500 SL został wyposażony w pokrywę bagażnika wykonaną ze stopów lekkich z czarnym plastikowym tylnym spoilerem. Zrezygnowano również z 350 SL. Jego następcą został 380 SL, który miał aluminiowy silnik o pojemności 3,8 l i mocy 218 KM.
    W 1981 roku zakończono produkcję modeli SLC. Wyprodukowano ich niemal 63 000.
    We wrześniu 1985 roku na pokazie we Frankfurcie zaprezentowano nowy program dla serii SL. Zupełnie nowy sześciocylindrowy silnik 3,0 l (300 SL), zastąpił silnik 2,8 l. Silnik ten miał głowicę z jednym wałkiem rozrządu i wtrysk mechaniczno-elektroniczny. Kolejną nową maszyną był silnik V8 o pojemności 4,2 l i mocy 218 KM, który zastąpił wersję 3,8 l. Najbardziej spektakularną innowacją w nowej klasyfikacji silników był ośmiocylindrowy silnik o pojemności 5,6 l. Silnik ten był w stanie osiągnąć moc 230 KM.
    Produkcja modeli 300 SL do 560 SL została przerwana w sierpniu 1989 roku. W sumie w zakładach w Sindelfingen zostało wyprodukowanych 237 287 sztuk samochodów.