Home  Mercedes SLK
    Mercedes zaprezentował podczas targów w Detroit w styczniu 2004 roku model SLK drugiej generacji, który na europejskim rynku pojawił się w marcu, po salonie samochodowym w Genewie.
    Druga generacja SLK stylistyką przodu nawiązuje do supersportowego modelu SLR McLaren. Wyróżnikiem jest duże logo na wlocie powietrza. Nowe SLK ma przód bardziej dynamiczny w porównaniu z poprzednikiem.
    Podstawowa wersja to 200 Kompressor. Z silnika o pojemności 1,8 litra konstruktorom udało się uzyskać aż 163 KM. SLK 200 Kompressor rozpędza się do "setki" w 7,9 s. Napęd przenoszony jest za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej.
    W SLK 350 pod maską pracuje nowy, 6-cylindrowy silnik o mocy 272 KM (maks. mom. obr. 350 Nm przy 2400 obr./min). Z klasyczną, 6-biegową skrzynią manualną SLK 350 rozpędza się do "setki" w 5,6 s, a z nowo opracowaną, automatyczną przekładnią 7G-Tronic (zmiana przełożeń łopatkami przy kierownicy) w 5,5 s. Po raz pierwszy w mercedesowskim silniku V6 zastosowano zmienne fazy rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych.
    Flagowa wersja posiada jednostkę napędowa przygotowaną przez firmę AMG. Silnik V8 generuje 360 KM, maksymalny moment obrotowy to 510 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy, Napęd na tylne koła przekazywany jest za pośrednictwem nowej, siedmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Biegi można też zmieniać za pomocą manetek zainstalowanych przy kole kierownicy.
    Optycznie model AMG wyróżnia się między innymi: zderzakami o dynamicznej stylistyce, specyficznym spoilerem przednim wypełnionym aluminiową siatką i charakterystycznie ukształtowaną krawędzią pokrywy bagażnika.
    Wnętrze auta wyposażono w fotele sportowe AMG pokryte wysokogatunkową skórą Nappa, ergonomiczną sportową kierownicę AMG z przyciskami obsługującymi skrzynię biegów oraz zintegrowaną tablicę wskaźników AMG.
    Prędkość maksymalna wszystkich wersji została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
    W nowym Mercedesie SLK znajdujemy niemało nowinek technicznych. Jednym z ciekawszych rozwiązań jest system AIRSCARF, dzięki któremu można jeździć z otwartym dachem także w chłodniejszych porach roku. Jest to system ogrzewania, usytuowany w oparciach foteli. Po naciśnięciu przycisku z otworów napowietrzających w zagłówkach wypływa ciepłe powietrze, które podczas jazdy otula karki, szyje i głowy jadących nie dopuszczając powietrza z zewnątrz.
    Kiedy właścicielowi SLK przyjdzie ochota na jazdę kabrioletem, swoje marzenie może zrealizować w 22 sekundy. Wystarczy, że naciśnie guzik na panelu środkowym. Mechanizm składania dachu jest dość skomplikowany: najpierw unosi się pokrywa bagażnika, potem "łamie" się dach, a tylna szyba ustawia się poziomo, następnie trzy elementy chowają się w górnej części bagażnika.
    Na salonie w Genewie w 2005 roku pokazano model SLK z silnikiem diesla pod maską. 6-cylindrowy diesel (320 CDI) współpracuje z trzema turbosprężarkami (dwie małe robią swoje przy niskich prędkościach, duża natomiast przy wyższych). Oszczędny SLK przyspiesza do stu w 5,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
    W 2006 roku na specjalne zamówienie jednego z azjatyckich klientów Mercedes wybudował ekskluzywny egzemplarz modelu SLK 55 AMG. Specjalna seria Mercedesa SLK 55 AMG „Ultimate Experience Asia“ została zbudowana na bazie Safety-Cara, który w latach 2004/2005 dbał o bezpieczeństwo na torach Formuły 1. Wyposażony w 360-konny, ośmiocylindrowy motor SLK 55 AMG uległ jednak pewnym modyfikacjom, które mają dać jeszcze lepsze osiągi. Biegi w sportowym Mercedesie zmieniane są tylko przez manetki umieszczone przy kierownicy.
    Roadster otrzymał twardy dach wykonany z włókna szklanego i karbonu. Odchudzono elementy nadwozia: drzwi, obudowę tylnej szyby.
    W 2006 roku Mercedes przygotował specjalną, limitowaną edycję modelu SLK 55 AMG Black Series.
    SLK otrzymał bardzo agresywny wygląd zewnętrzny połączony ze zwiększonym rozstawem osi. Nadwozie zostało delikatnie obniżone. Dach auta został wykonany z włókna szklanego przy współpracy austriackiej firmy Fischer, specjalizującej się w przemyśle narciarskim. Pomimo zastosowania różnych modyfikacji wraz z powiększonymi tarczami hamulcowymi, waga całkowita pojazdu spadła o 45 kg.
    Sercem Mercedesa jest zmodyfikowana wersja ośmiocylindrowego silnika o pojemności 5,4 l, którego moc wzrosła z 360 do 400 KM. Standardowa, siedmiostopniowa skrzynia biegów, którą w nim zastosowano, wzbogacono o nowe oprogramowanie. Pozwala ono na pracę w pełni automatycznym trybie, a także dwóch trybach manualnych. Samochód rozpędza się do prędkości 100 km/h w zaledwie 4,5 s.
    Jego całkowita produkcja zamknie się w liczbie 100 sztuk.
    Od 2007 roku dostępny był model "Edition 10", którym Mercedes-Benz uczcił podczas Paris Motor Show 10-lecie klasy SLK. Specjalna edycja wyróżnia się unikalnym lakierem nadwozia oraz specjalnymi materiałami wykończeniowymi wewnątrz. We wnętrzu pojazdu zastosowano materiały najwyższej klasy. Siedzenia, podłokietniki w centralnej konsoli oraz dźwignię zmiany biegów pokryto czarną skórą. Dominującym motywem kolorystycznym kabiny pasażerskiej jest czerń kontrastująca z srebrnymi akcentami. Sportową atmosferę wnętrza zapewnia zestaw wskaźników z czerwonymi cyframi na obrotomierzu i prędkościomierzu.
    Mercedes SLK "Edition 10" dostępny będzie w wersji SLK 200 o mocy 163 KM, SLK 280 z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 231 KM lub SLK 350 o mocy 272 KM.
    Pod koniec 2007 roku Mercedes pokazał model SLK po faceliftingu.
    Z przodu auta można zauważyć podzielony na dwie części nowy zderzak, z tyłu natomiast widzimy bardziej kanciaste końcówki rur wydechowych wystające z nieco obniżonego i inaczej wyprofilowanego tylnego zderzaka.
    We wnętrzu poprawiono wyprofilowanie foteli. Ulepszono system nawigacji satelitarnej. Dodatkowo dostępne są nowe kolory tapicerki, zmieniono także niektóre aluminiowe panele na elementy w ciemnym kolorze.
    Przede wszystkim w ofercie pojawiła się nowa 3,5 litrowa jednostka V6. Jej moc będzie wynosić 282 KM, czyli o około 10 KM więcej w stosunku do obecnie oferowanego motoru. Reszta silników dostępnych w modelu pozostanie bez zmian.
    Wersja 200 Kompressor kosztowała 165 800 PLN, za model z silnikiem 350 trzebabyłoe zapłacić 225 600 PLN. W Niemczech SLK 55 AMG kosztowało 107 300 euro. SLK Black Series - 92 500 EUR.