Home  Mercedes SLR McLaren
    Mercedes SLR McLaren nawiązuje nazwą i stylem do kultowego, sportowego Mercedesa SLR z 1952 roku - dzięki temu autu niemiecka firma odniosła szereg sukcesów na torach wyścigowych.
    Ostre zakończenie przedniej części nadwozia ma podkreślać sportowy charakter tego samochodu. Pomiędzy podwójnymi reflektorami widzimy po dwa "skrzydła", pośrodku których umieszczono firmową gwiazdę Mercedesa. Z jednej strony nadają one całej masce wyraziste kontury, a z drugiej przejmują funkcje aerodynamiczne oraz chłodzenia silnika. Pod spodem, w przednim zderzaku wyprofilowanym w kształcie spoilera, jest dodatkowy wlot powietrza. Ciekawe motywy można zauważyć z boku nadwozia, pomiędzy przednimi kołami a drzwiami. Otóż umieszczono tutaj odpowietrzniki rozdzielone skrzydłowymi profilami. Jednak poza motywem stylistycznym te wyloty służą do przewietrzania komory silnika, czyli jej dodatkowemu chłodzeniu. Takie zresztą przeznaczenie miały także odpowietrzniki w starym SLR. Tuż pod tymi wylotami widać chromowane końcówki rur wydechowych - po dwie z każdej strony. Oryginalnym rozwiązaniem Mercedesa SLR McLaren są drzwi otwierane do góry. Taki sposób umożliwiania dostępu do kabiny zastosowano w dawnym modelu SLR.
    Wnętrze przygotowano tak, by gwarantowało luksus i wrażenia estetyczne. Zastosowano takie materiały jak aluminium, włókna węglowe i miękka skóra, stworzona specjalnie dla tego samochodu. Dominują trzy kolory: czerwony, czarny i srebrny. Dla kierowcy i pasażera (auto jest oczywiście dwuosobowe) przygotowano głębokie fotele, które są tapicerowane według indywidualnych życzeń. W wielofunkcyjnej kierownicy umieszczono przyciski do ręcznej obsługi skrzyni biegów. Przed kierowcą umieszczono dwa zegary w głębokich obudowach.
    Pod maską pracuje przygotowany przez firmę AMG silnik V8 ze sprężarką o pojemności 5,5 l i mocy 626 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 780 Nm. Silnik rozpędza auto do setki w 3,8 s. Prędkość maksymalna SLR to 334 km/h. Napę przenoszony jest na koła tylne za pośrednictwem 5-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów, którą można również sterować ręcznie za pomocą tradycyjnego drążka lub przycisków umieszczonych na kierownicy. Program obsługi manualnej oferuje trzy stopnie przełączania biegów.
    W 2006 roku na drogę wyjechał Mercedes SLR 722 Edition.
    Wygląd auta został zmodyfikowany w niewielkim stopniu. Masywniejsze wloty powietrza i większe chrapy po bokach oraz lepszy dyfuzor z tyłu gwarantują sprawniejsze chłodzenie i poprawę trakcji.
    Kubełkowe fotele obszyto lamowaną skórą i wykończono alcantarą. Włokno węglowe pokrywa tablicę przyżądów.
    Silnik został specjalnie przygotowany w siedzibie AMG. Dzięki turbodoładowanej jednostce V8 o pojemności 5,5 l i mocy 650 KM SLR przyspiesza do setki w 3,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 337 km/h.
    W 2007 roku w salonach pojawił się Mercedesa SLR Roadster wyposażona w miękki dach. Dach sterowany jest półautomatycznie. Jeżeli chcemy go złożyć, najpierw musimy poluzować zamki, które dociskają dach do przedniej szyby i lekko odsunąć dach do tyłu, resztę zapewnią silniczki elektryczne, które całą konstrukcję złożą za tylne siedzenia w przeciągu 10 sekund.
    Pod maską pojawi się znana już turbodoładowana jednostka V8 mająca moc 626 KM. Roadster do setki rozpędza się w 3,8 s i może się rozpędzać do prędkości rzędu 332 km/h. Napęd oczywiście przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem programowalnej automatycznej skrzyni biegów AMG Speedshift R. Tu możemy korzystać albo z lewarka (na którego samym szczycie znajduje się przycisk odpalania naszej maszyny) albo z przycisków na kierownicy.
    W ciągu siedmiu lat w zakładach McLarena w Angli wyprodukowanych zostanie 3500 modeli SLR McLaren, a cena jednego wynieść ma 435 000 EUR.