Home  Monteverdi Hai
    W roku 1956 Peter Monteverdi dziedziczy po ojcu warsztat samochodowy, a pół roku później uzyskuje status importera Ferrari na Szwajcarię. Po za tym Monteverdi konstruuje, produkuje i prowadzi w wyścigach samochody Formuły 1. Kiedy wypadek kończy jego karierę wyścigową postanawia stworzyć luksusowy samochód pod własnym nazwiskiem.
    Genewski salon samochodowy w roku 1970 staje się miejscem pokazu samochodu Hai 450 SS.
    Kształt tego sportowego coupe zapożycza sporo od sławneych mu aut z początki lat siedemdziesiątych XX wieku. Przód z chowanymi reflektorami nawiązuje do Ferrari daytony, a tył do DeTomaso Mangusty.
    Prędkość maksymalna Hai 450 SS wynosiła 270 km/h, asprint do setki trwał około 7 s.
    Monteverdi wyprodukował drugi prototyp Hai 450 GTS, który przy mniejszej długości miał o 5 cm większy rozstaw osi. Umożliwiało to uzyskanie miejsca dla klimatyzacji. Jednak silnik wsuwał część swojego bloku pomiędzy oparcia foteli zabierając w ten sposób sporą przestrzeń kabiny.
    Ukryty w izolowanej termicznie i akustycznie komorze silnik Hemi V8 o pojemności 7,0 l zapewnia 450 KM mocy. Prędkość maksymalna Hai 450 GTS wynosiła 280 km/h, a sprint do setki trwał około 5,5 s.
    Monteverdi Hai nie odniosło sukcesu i powstały zaledwie 4 egzemplarze (dwa hai 450 SS i dwa 450 GTS)