Home  Morgan Aero 8
    Auto zostało zaprezentowane na międzynarodowym salonie motoryzacyjnym w Genewie w 2000 roku. Pierwszy od 66 lat Morgan (w 1936 roku zaprezentowano model 4/4) wzbudził spore zainteresowanie. Z niecierpliwością czekano jednak na rozpoczęcie produkcji seryjnej. Dopiero 2002 roku na rynku pojawiły się pierwsze egzemplarze.
    Długi dziób, niezbyt duża przestrzeń dla pasażerów i krótki tył. Z przodu samochodu potężny grill i dwa światła umieszczone na szerokich błotnikach.
    Większość przestrzeni z przodu zajmuje silnik oraz skrzynia biegów. Dwa miejsca do największych nie należą. Za siedzeniami wygospodarowano miejsce na mały bagażnik mieszczący jedną torbę golfową. Rewolucyjnym rozwiązaniem we wnętrzu jest wyświetlacz pokazujący temperaturę i ciśnienie w ogumieniu.
    Na szczególną uwagę zasługuje podłoga tego pojazdu, która jest także aerodynamiczna. Chodzi o to, że jest ona całkowicie płaska po to, aby nie powodowała niepotrzebnych zawirowań powietrza. Inna nowość to rama. Konstruktorzy podkreślają, że została ona zrobiona ze specjalnego gatunku aluminium jakiego jeszcze nikt nie stosował w samochodach seryjnych. Wszystkie elementy podwozia zostały przyklejone specjalnym klejem, dzięki czemu uzyskano dużą wytrzymałość i sprężystość konstrukcji.
    Pod długą maską Aero 8 kryje się ośmiocylindrowy silnik BMW o pojemności 4.4 l i mocy 286 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm. Ta jednostka potrafi rozpędzić auto do setki w czasie poniżej 5 s i rozwinąć prędkość maksymalną powyżej 280 km/h. Przekazanie napędu na tylne koła odbywa się za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni ręcznej.
    Brytyjska firma Morgan w 2003 roku zaprezentowała model Aero 8 GT Coupe. Każde nadwozie ma dwie barwy - niebieską i srebrną. Do napędu zastosowano silnik BMW o pojemności 4,6 l i mocy 330 KM. Coupe zostanie wyprodukowane w 15 egzemplarzach.
    Przed rokiem modelowym 2005 Morgan poddał Aero 8 modyfikacji. Obięła ona nadwozie, które ma teraz wyższy tył i większe wnętrze.
    Dotychczasową 4,4-litrową jesdnostkę V8, dostarczaną przez BMW, zastąpiono aktualną wersją z układem Velvatronic, który reguluje wzniosy zaworów dolotowych, co pozwoliło na zwiększenie mocy do 333 KM, a moment obrotowy do 450 Nm. Ta jednostka potrafi rozpędzić auto do setki w 4,9 s i rozwinąć prędkość maksymalną powyżej 256 km/h.
    Na salonie genewskim w 2005 roku Morgan zaprezentował poprawiony model Aero 8.
    Samochód nie przeszedł poważniejszych zmian. Wciąż jest napędzany pochodzącym od BMW silnikiem V8 o pojemności 4.4 l i mocy 333 KM, który umożliwia osiągnięcie 256 km/h oraz rozpędzenie się do "setki" w 4.5 s.
    Zmieniono natomiast stylizację przedniej części nadwozia oraz wzbogacono wyposażenie seryjne. Obejmuje ono teraz m.in. dwie poduszki powietrzne, ABS, tempomat, czujniki ciśnienia w oponach i centralny zamek. Ponadto można zamówić sztywny dach.
    Koszt 100 000 USD.