Home  Nissan 350Z
    Model ten wszedł do produkcji w 2002 roku. Jednak dopiero w październiku 2003 roku trafił na rynki europejskie.
    Długa pokrywa silnika, duży rozstaw kół oraz bardzo krótkie zwisy nadwozia nadają sylwetce auta niepowtarzalny wygląd. Mocno ścięty tył pojazdu "przypomina" o dwuosobowej kabinie pasażerskiej. Podłużne światła są bardzo nowatorsko zaprojektowane i dobrze komponują się z niezwykle oryginalną bryłą karoserii. Szyby drzwi bocznych nie posiadają żadnych obramowań i w momencie zamykania same dociskają się do krawędzi dachu. Na pokrywie bagażnika umieszczono mały spojler mający za zadanie polepszenie właściwości jezdnych przy dużych prędkościach.
    Obrotomierz znajdujący się na środku zestawu zegarów, które przesuwają się wraz z regulowaną w pionie kolumną kierownicy. Trzy okrągłe wskaźniki, które umiejscowiono na górnej części konsoli środkowej, zostały skierowane w stronę fotela kierowcy. Jeden z nich pokazuje temperaturę oleju, a drugi stopień naładowania akumulatora. Zewnętrzny wskaźnik umieszczony najbliżej zestawu zegarów pokazuje wskazania komputera pokładowego. Elegancji wnętrzu dodają ozdobniki lakierowane w kolorze srebrnym, wkomponowane w tapicerkę drzwi oraz trójramienna, sportowa kierownice. Pedały zostały wykonane z aluminium. Ciekawym elementem jest srebrna listwa umieszczona na tylnej półce oddzielającej kabinę od przestrzeni bagażowej, na której wygrawerowano duża, chromowana literę Z. W podobny sposób wykończono progi drzwi.
    Pod maską znajduje się 3,5 l silnik V6, który osiąga moc 280 KM i moment obrotowy 363 Nm. Te wartości przekazywane są na koła tylne za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej. Pozwala to przyspieszac do 100 km/h w 5,9 s i poruszać sie z maksymalna prędkością 250 km/h (ograniczona).
    W czerwcu 2003 roku do salonów w USA trafił Nissana 350Z Roadster. Jednak dopiero w 2005 roku model ten pojawił się w Europie.
    Od strony technicznej jest to właściwie dokładnie taki sam samochód: silnik V6 o mocy 280 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5,9 s, elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna 250 km/h. Cabrio jest o ok. 20 kg cięższe od coupé i o kilka milimetrów wyższe. Seryjnie montowana jest sześciostopniowa manualna skrzynia biegów, pięciostopniowy automat stanowi opcję.
    Dach otwiera się po zwolnieniu blokady pojedynczym, centralnym uchwytem, po czym należy odnaleźć guzik uruchamiający automatykę chowania brezentu wraz z podgrzewaną szybą tylną. Umieszczono go bardzo nieergonomicznie, po lewej stronie, pod deską rozdzielczą, obok guzika wyłączającego ESP. Po 20 sekundach cały dach znika pod sztywną klapą, odsłaniając miękko obite pałąki przeciwkapotażowe.
    W 2005 roku mija 35 lat od rynkowej premiery sportowego Datsuna 240Z. Nissan, firma, która wchłonęła Datsuna, nie zapomniała o tej rocznicy. Dla jej upamiętnienia zaprezentowała limitowaną wersję Nissana 350Z.
    Pojazd napędzany jest takim samym 3.5-litrowym silnikiem V6, co "zwykła" wersja 350Z. Jednak dzięki zmienionym tłokom i wałkom rozrządu uzyskano moc 300, a nie 280 KM.
    Rocznicowe auto charakteryzuje się m.in. dwukolorową, skórzaną tapicerką, felgami z lekkich stopów oraz układem chamulcowym przygotowanym we współpracy z firmą Brembo.
    13 stycznia 2005 roku, podczas wystawy Autosport International w brytyjskim Birmingham, światło dzienne ujrzała specjalna limitowana wersja produkcyjna, która otrzymała nazwę 350Z Gran Turizmo 4. Drugi człon nazwy pochodzi od najnowszej gry wyścigowej Sony PlayStation - Gran Turismo 4. W Wielkiej Brytanii klienci kupić będą mogli zaledwie 176 egzemplarzy nowego Nissana.
    W porównaniu ze swoim "starszym bratem", 350Z GT4 posiada moc 300 KM, czyli o 20 KM więcej. Prędkość maksymalna nadal jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, jednak "do setki" auto rozpędza się w czasie 5,8 s.
    Nissan 350Z GT4 wyróżnia się m.in. zmienionymi, pięcio-szprychowymi aluminiowymi obręczami kół oraz lakierem w kolorze żółtym, którym będzie pomalowanych 76 sztuk modelu 350Z GT4 do kupienia w Wielkiej Brytanii. W bagażniku każdy klient znajdzie prezent od firmy Sony, którym będzie zestaw PlayStation2 oraz gra GT4.
    Podczas festiwalu szybkości w brytyjskim Goodwood w 2005 roku, Nissan pokazał specjalną wersję 350Z S-tune GT. Coupe zostało skonstruowane na cześć zeszłorocznego zwycięstwa w japońskiej serii GT500 Touring Car Championship.
    Standardowe nadwozie zostało wydłużone i poszerzone przez zestaw zderzaków i spoilerów, w tym skrzydło tylne rodem z torowego auta.
    Standardowa moc 280-konnego 3,5-litrowca wzrosła tu do okrągłych 300 KM, wymieniono także wydech i system chłodzenia na takie jak w modelu wyścigowym.
    Po trzech latach produkcji w 2005 roku Nissan poddał modernizacji model 350Z. Zmieniono wygląd, wnętrze i dołożono kilka koni mechanicznych.
    Zmodernizowany 350Z oferuje teraz 300 KM. Prędkość maksymalna to 250 km/h, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje wersji zamkniętej 5,8 s, otwartej natomiast pół sekundy więcej. Więcej mocy to jednak nie wszystko. Zawieszenie przystosowano do większych prędkości, układ kierowniczy wyposażono w zmienną siłę wspomagania oraz poprawiono aerodynamikę.
    Zmiany nadwozia są minimalne. Wzbogacono gamę kolorów o srebrny i czarny lakier. Nieco inny jest zderzak przedni. Światła nie zmieniły kształtu, ale teraz są bixenonowe i mają bardziej nowoczesne "wypełnienie". Kierunkowskazy z przodu i reflektory tylne wykonano w technice LED.
    Nissan zastosował materiały wyższej jakości, więcej praktycznych schowków.
    Nissan w 2007 roku zaserwował modelowi 350Z lifting.
    Nową wersję 350Z można rozpoznać po wygładzonych przetłoczeniach blachy na masce oraz wyraźniej uwydatnionym przednim zderzaku. Poza tym w stylistyce auta nie zaszły żadne poprawki. Wersję Cabrio można teraz będzie zamówić także z szarym dachem.
    Silnik został poddany gruntownej przebudowie. Teraz 350Z ma o 13 KM, tak więc moc całkowita wynosi 313 KM.
    W 2007 roku w Nowym Jorku spółka Nismo, sportowa dywizja japońskiej marki Nissan, pokazała zmodyfikowane coupe Nissan 350Z.
    Zestaw stylistyczny obejmuje nowy przedni zderzak ze spojlerem z karbonu i większymi wlotami powietrza, na bokach pojawiły się szerokie listwy progowe. Zmieniony tył zdominowało masywne skrzydło, dyfuzor i dwie okrągłe końcówki wydechu po obu stronach zderzaka.
    Wnętrze wykończono luksusową skórzaną tapicerką, zmieniono materiał, z którego wykonane są niektóre panele, i zamontowano plakietkę z numerem seryjnym.
    Pod maską pracuje zmodyfikowany silnik 3,5 V6, który dyponuje mocą 306 KM. Maksymalny moment obrotowy podrasowanego Nissana Z wynosi 365 Nm. Siła napędowa silnika przenoszona jest na tylną oś za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów.
    Na rynku amerykańskim w 2003 roku 350Z Roadster kosztował 33 800 USD, na rynku niemieckim w 2003 roku 350Z kosztował 33 500-36 000 EUR.