Home  Opel Speedster
    Jako pojazd studyjny zadebiutował w 1999 roku na Salonie Genewskim, a w 2000 roku odbyła się już premiera pojazdu kierowanego do produkcji, która rozpoczęła się w 2001 roku.
    Dwudrzwiowe, dwuosobowe nadwozie ma sztywny panel dachowy, który można całkiem zdjąć lub zastąpić brezentową opończą. Speedster ma drapieżny wygląd, znamionujący wysoką dynamikę. Spoilery, wloty powietrza (te w przedniej pokrywie prowadzą do umieszczonej z przodu chłodnicy, w tylnych błotnikach - do silnika, a w tylnej pokrywie - do turbosprężarki), wyraźnie zaakcentowany w przedni pałąk przeciwkapotażowy.
    We wnętrzu znajdowało się to co niezbędne. Dwa zegary umieszczone na wprost kierowcy informują o prędkości i liczbie obrotów silnika. Wszystkie inne parametry możemy wywołać na niewiwlkim ekranie LCD znajdującym się pod obrotomierzem. Oprócz tego znajdziemy w nim trzy klawisze (świateł postojowych, drogowych i awaryjnych), tyle samo pokręteł do sterowania nwiewem. Reszta to aluminium pokryte gdzieniegdzie kawałkami plastiku.
    Podstawowa wersja Opla Speedster ma wolnossący silnik 2,2 l o mocy 147 KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 6 s oraz osiąga prędkość 220 km/h. Jest i wersja z turbodoładowaną jednostką 2,0 l o mocy 200 KM. Jednostka ta umożliwia osiąganie 243 km/h i przyspieszanie do "setki" w 4,9 s.
    Opel Speedster produkowany był do 2005 roku. Wyjechało go na drogi 7 tys. egzemplarzy.