Home  Pagani Zonda
    W 1999 roku Pagani pokazał model Zonda C12.
    Przód Zondy poprowadzony jest przy samej ziemi a jego kształt poprawia własności aerodynamiczne. Dwa ogromne wloty powietrza sprawiają, że pęd powietrza utrzymuje samochód przy asfalcie chłodząc jednocześnie hamulce. Patrząc na Zondę z boku nie można oprzeć się wrażeniu, że pojazd ten jest bardzo asymetryczny. Z tyłu samochodu cztry rury wydechowe, umieszczone centralnie w okrągłej osłonie.
    Wszystkie elementy wnętrza wykonane są ze skóry najwyższej jakości, delikatnie połyskującego aluminium lub innych drogocennych materiałów. W loty powietrza przypominają peryskopy łodzi podwodnej, a wskaźniki wyglądają jak zegary.
    Pod maską modelu C12 znajdziemy 12-cylindrowy silnik Mercedesa o pojemności 6,0 l ztuningowany przez AMG. Jednostka ta rozwija moc 394 KM oraz 570 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Parametry takie pozwalają na rozpędzenie Zondy do 100 km/h w 5,3 s i na podróżowanie z prędkością 275 km/h.
    Na salonie samochodowaym w Genewie w 2002 roku Pagani zaprezentował Zondę C12S.
    Auto miało zmieniony kształt pokrywy silnika. Tylne skrzydło zostało podzielone na dwie części i przesunięte do tyłu.
    Pod maską modelu C12S znajdziemy dwunastocylindrowy silnik o pojemności 7,3 l. Nie wymagał żadnych ingerencji w jego wnętrze w celu poprawienia osiągów, ale konstruktorom tego egzotycznego bolidu osiągi jakie sobą reprezentował były nie satysfakcjonujące. Tytanowe korbowody, przekonstruowany układ dolotowy powietrza oraz zasilania paliwem pozwoliły na wyciągnięcie resztek ukrytej w nim mocy. Jej maksymalna wartość wynosi 555 KM. Moment obrotowy w przypadku tego silnika wynosi 750 Nm. 354 km/h prędkości maksymalnej, przyspieszenie do pierwszej „setki” w czasie 3,7 s.
    Na salonie samochodowym w Genewie w 2003 roku firma Pagani zaprezentowała model Zonda w wersji Roadster.
    Od coupe otwarty pojazd różni się przodem. Jest on nieznacznie dłuższy, maska bardziej spadzista, ponieważ ma sie pod nią zmieścić zdejmowana częś dachu.
    Jednostka liczy 7,3 l objętości skokowej i osiąga moc 555 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni.
    Samochód został wyprodukowany ręcznie w limitowanej serii liczącej 40 sztuk.
    W 2005 roku na salonie samochodowym w Genewie Pagani pokazał model Zonda F.
    Auto wykonano z włókien węglowych, stopów molibdenowo-wanadowych, aluminium i tytanu. Nowa jest m.in. aerodynamika - wydłużony przód, zwiększone kanały przepływu strug powietrza, poszycie tyłu bolidu, tylny spoiler (pozbyto się dwuczęściowego), boczne lusterka oraz boczne wloty powietrza.
    Najeżona tubami wentylatorów konsola środkowa jaśnieje od aluminium. Czerwona i czarna skóra oplata polerowany okrąg z logo firmy. Nad kierownicą otulone metalowymi goglami analogowe wskaźniki: paliwo, temperatura i - większe - prędkość i obroty. Pod centralnym okularem dwa symetryczne wskaźniki ciśnienia oleju.
    7,3-litrowy, 12-cylindrowy silnik Mercedesa zmodyfikowany przez firmę AMG o mocy maksymalnej 620 KM rozpedza auto do prędkości ponad 345 km/h. Wersja ta przyspiesza do 100 km/h w ciągu 3,6 s. Prędkość maksymalna przekracza 345 km/h.
    W roku 2006 zaprezentowano otwartą wersję nadwoziową Zondę Roadster F. Jest to pozbawiona dachu wersja Pagani Zonda F.
    Samochód jest napędzany pochodzącym od Mercedesa, tuningowanym przez AMG silnikiem V12 o pojemności 7,3 l, mocy 650 KM i momencie 780 Nm. Pojazd przyspiesza do 100 km/h w 3,6 s. Prędkość maksymalna przekracza 345 km/h.
    Powstało 25 samochodów Roadster F.
    W Genewie w 2007 roku spółka Pagani zaprezentowała Zondę R. Jej posiadaczami będą mogły stać się osoby mające już w garażu co najmniej jeden model Zondy.
    Pagani Zonda R nawiązuje do modelu F z roku 2005, ale auto pozbawiono eleganckich krzywizn i detali. Zonda otrzymała ostre krawędzie i agresywny wygląd.
    Źródłem napędu zondy R jest silnik V12 o pojemności 7,3 l, którego moc, dzięki zastosowaniu materiałów używanych w Formule 1, wzrosła do 750 KM. Potężny moment obrotowy (710 Nm) przekazywany jest za pośrednictwem nowej, sekwencyjnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach oczywiście na koła tylne.
    W 2008 roku pokazana została Zonda Cinque, której pierwowzorem jest Zonda R. W aucie zaszło jednak sporo zmian. Pierwszą poważną różnicą w stosunku do wersji R (oraz innych Zond) jest zmiana biegów. W Cinque napęd na koła trafia za pomocą sześciobiegowej, sekwencyjnej skrzyni biegów, jednak przełożenia możemy zmieniać zarówno za pomocą lewarka w tunelu środkowym, jak i z poziomu kierownicy. Drugą znaczącą różnicą jest moc silnika. Co prawda auto nadal napędza, znana z poprzednich modeli, dwunastocylindrowa, widlasta jednostka o pojemności 7,3 l, jednak moc została obniżona z 750 do 678 KM. Po trzecie wreszcie, nadwozie auta zostało wykonane ze specjalnie zaprojektowanego dla Cinque włókna karbonowo-tytanowego.
    Przyspieszenie do setki zajmuje 3,4 s, a prędkość maksymalna wynosi ponad 350 km/h.
    Powstanie jedynie pięć sztuk tego samochodu i wszystkie już teraz zostały sprzedane.
    Cena modelu C12 S w 2003 roku wynosiła 414 00 EUR, Zonda F w 2005 roku kosztował 741 000 USD. Cena Pagani Zonda Roadster F to 560 000 EUR. Cena Pagani Zonda R to 2 000 000 EUR.