Home  Pontiac Solstice
    Solsticea zaanonsowano w formie konceptu w 2002 roku podczas salonu w Detroit. Konstruktorom i projektantom wystarczyły cztery miesiące od pomysłu do realizacji prototypu. Ale, jak przyznają sami twórcy tego samochodu, bazowali na seryjnych podzespołach General Motors, co ułatwiło opracowanie konstrukcji wozu (potem także wprowadzenie go do seryjnej produkcji).
    Auto zaprojektowano w stylu przypominającym sportowe samochody z lat 50. i 60. Opływowe nadwozie nie ma wystających zderzaków. Zachowano podstawowy element charakterystyczny dla marki Pontiac. To oczywiście dwudzielny wlot powietrza do silnika. Dla lepszego wrażenia przesłonięto go ażurową, blaszaną atrapą. Tej samej blachy użyto do wykończenia dolnej partii tylnej części nadwozia. Dynamicznym elementem są dwa garby na bagażniku, będące jakby przedłużeniem foteli. Ale to nie tylko element stylistyczny. Te wybrzuszenia zabezpieczają głowy pasażerów w przypadku przewrócenia się pojazdu. Co ciekawe, niemal leżące na masce silnika reflektory główne są mniejsze niż reflektory przeciwmgłowe.
    Dwuosobowa kabina to przykład jakości. Zaprojektowana w duchu lat 60. deska rozdzielcza jest prosta, ale efektowna. W szerokiej płaszczyźnie zatopiono trzy zegary w chromowanych obręczach; podobne ozdoby mają okrągłe wyloty powietrza. Środkowa konsola, w której zamontowano panel sterowania klimatyzacją i systemem audio, przechodzi w szeroki tunel rozdzielający fotele. Znalazło się tutaj miejsce dla krótkiej dźwigni skrzyni biegów.
    Źródłem napędu jest czterocylindrowy silnik Ecotec 2.4. Blok i głowica cylindrów są z aluminium. Silnik dysponuje mocą 177 KM. Pierwsze 96 km/h na zegarze pokazuje się po 7 s. Prędkość maksymalna to 200 km/h. W napędzaniu tylnych kół pośredniczy pięciobiegowa przekładnia manualna lub pięciostopniowy automat.
    W 2006 roku Pontiac zaprezentował mocniejszą odmianę modelu Solstice o oznaczeniu GXP.
    Dwuosobowy Solstice GPX napędzany będzie 4-cylindrowym motorem wyposażonym w turbo i dodatkowy układ chłodzenia. Silnik z bezpośrednim wtryskiem o mocy 260 KM i maksymalnym momencie obrotowym 353 Nm. Dzięki współpracy z manualną, pięciostopniową skrzynią biegów samochód ma rozpędzać się do „setki” w 5,5s. Dostępna jest także przekładnia automatyczna.
    Na targach tuningu SEMA w 2006 roku Pontiac zaprezentował model Soltice GPX-R. Napędzana ona jest dwulitrowym doładowanym silnikiem Ecotec o mocy 300 KM i momencie 427 Nm. Otrzymała ona zmienione zderzaki i spojlery.