Home  Porsche 550 Spider
    W październiku 1953 roku w Paryżu samochód przedstawiano jako Porsche 45/53 (liczba ta dotyczyła oznaczenia nowego projektu firmy). Nazwą 550 Spider ochrzczono auto później. 550 to numer w ewidencji Ferdynanda Porsche, natomiast słowo "spider" oznacza lekki otwarty pojazd i pochodzi z czasów konnych dorożek.
    Otwarte, bardzo niskie nadwozie osadzono na ramie wykonanej ze spawanych rur. Karoserię wykonano z blachy aluminiowej, a pod przednią maską znajdował się zbiornik paliwa. Auto nie miało dachu. Ważyło zaledwie 550 kg.
    W silniku w miejsce wałka królewskiego umieszczonoł cztery wałki rozrządu. Motor miał pojemność 1,5 l i moc 110 KM. Był chłodzony powietrzem; umieszczono go na tylnej osi. Auto rozpędzało się do setki w 7,5 sekundy.
    Nazwa "carrera" przylgnęła zaś do auta po sukcesie, jaki odniósł niemiecki kierowca Hans Herrmann na meksykańskiej drodze Carrera Panamericana. Podczas rajdu w 1954 roku zajął on na 550 Spiderze trzecie miejsce. Przed nim były tylko dwa Ferrari.     Firma wyprodukowała zaledwie 90 egzemplarzy tego auta.