Home  Porsche 911
    Pod koniec lat pięćdziesiątych stało się jasne, że nadszedł kres możliwości modernizacji typu 356. Mały, drogi i niedostatecznie szybki. Szczególnie zaś krytykowano jego niezbyt dobre trzymanie się drogi, hałas i niewielki bagażnik. Należało więc opracować strategię rozwoju produktu. Początkowo Ferry Porsche planował zbudować auto 4-miejscowe. Powstały nawet prototypy takich pojazdów. Jeden z nich, oznaczony symbolem 695, zaprojektował Ferdynand Aleksander.
    W 1962 roku ponownie podjęto dyskusję nad strategią firmy. Tym razem przeważył pogląd, że Porsche nie powinien wchodzić na rynek aut 4-miejscowych, ale skupić się na produkcji sportowych 2-osobowych pojazdów. Nowy samochód oznaczony liczbą 901, miał być 2-miejscowy z małą ławeczką z tyłu. Początkowo planowano zamontowanie dużej szyby, będącej jednocześnie klapą bagażnika. Względy technologiczne przeważyły, wybrano więc konwencjonalne rozwiązanie. Aby przedni bagażnik był duży, zainstalowano kolumny MacPhersona i podłużne drążki skrętne z przodu, z tyłu zaś - ukośne drążki reakcyjne i wleczone wahacze.
    Tak wyglądały prototypy wystawione we Frankfurcie w 1963 roku. Po kilkunastu miesiącach pracy w Paryżu zaprezentowano wersje seryjne. Okazało się też, że Peugeot ma zastrzeżone trzycyfrowe oznaczenia z zerem pośrodku, wobec tego Porsche zamienił zero na jedynkę - tak powstała 911.
    W 1963 roku nowy dwulitrowy 6-cylindrowy silnik, typu bokser chłodzony powietrzem, osiągał moc 130 KM. Pozwalało to oaiągnąć prędkość maksymalną 210 km/h i przyspieszać do setki w 8,7 s. Był standardowo wyposażony w elementy wówczas rzadko stosowane, jak np. klejoną przednią szybę, tylną ogrzewaną elektrycznie, asymetryczne światła mijania. Dla tych, którzy nie mieli 21 900 marek (tyle w 1964 roku kosztował 911) na zakup sportowego auta, przygotowano model 912 z 4-cylindrowym silnikiem o mocy 90 KM. Porsche 912 kosztowało 16 250 marek.
    Pierwszy wariant 911 pojawił się już w 1965 roku. Dzięki modyfikacji wałków rozrządu i kanałów dolotowych zwiększono moc motoru do 160 KM. Wprowadzono też szersze, magnezowe felgi z pięcioma szprychami. W tym samym czasie rozpoczęto produkcję modelu Targa. W USA coraz częściej mówiono z zakazie sprzedaży kabrioletów bez zainstalowanych pałąków ochronnych. Dlatego Porsche wymyślił odkryte nadwozie z szerokim pałąkiem ochronnym, będącym także elementem stylizacji. Inne zmiany to wprowadzenie zautomatyzowanej skrzyni mechanicznej. Używano w niej przekładni hydrokinetycznej i sprzęgła ciernego.
    Aby spełnić amerykańskie normy czystości spalin i nie stracić zbyt wiele mocy, w 1969 roku wprowadzono mechaniczny wtrysk paliwa do przewodu ssącego. Moc zwiększyła się o 10 KM. Silnik cierpiał na brak momentu na niskich obrotach. Zwiększono pojemność do 2,2 l (180 KM), a następnie do 2,4 l (190 KM).
    Rok 1971 okazał się wyjątkowo trudny dla przedsiębiorstwa. Najpierw kryzys w USA doprowadził do spadku sprzedaży z 16 761 do 11 715.
    W 1972 roku przygotowano wyczynową wersję 911 dla wyścigów grupy 4. Aby uzyskać homologację, należało zbudować 500 takich aut. Jak na wyczynowy samochód przystało, nie miały one żadnych materiałów wygłuszających ani tapicerki. Silnik o pojemności 2,7 l osiągał moc 210 KM. Samochód nazwano Carrera. Zastananawiano się, co począć z 500 samochodami. Po wystawieniu auta w Paryżu w ciągu tygodnia sprzedano jednak wszystkie. Ogółem zbudowano 1580 sztuk tego modelu Carrera. Nie sposób było pomylić ich z innymi modelami: z boku na białej karoserii niebieską lub czerwoną farbą wymalowano napis "Carrera". A z tyłu na pokrywie silnika zamocowano duży spoiler. Carrera rozwijała prędkość 245 km/h o potrzebowała 6 s, aby osiągnąć 100 km/h.