Home  Porsche 911
    Porsche w 2004 roku zaprezentowało nowy model 911 w dwóch wersjach: Carrera i Carrera S.
    Nowe Porsche jest bardzo podobne do poprzedniego. Zmienione elementy to reflektory z oddzielnymi światłami dodatkowymi, mocniej zaznaczone błotniki, dwuramienne lusterka boczne, ulepszony spoiler tylny.
    Kabinę zaprojektowano od nowa. Obniżono pozycję foteli, koło kierownicy wyposażono w regulację wysokości, a mechanizm pedałów przesunięto nieco do przodu. Seryjnie jest obecnie montowany Porsche Communication Management (PCM) - system informacyjno-nawigacyjny. Auto ma sześć poduszek powietrznych: dwóch czołowych i tzw. systemu POSIP (Porsche Side Impact Protection), który składa się z airbagów umieszczonych w zewnętrznej stronie oparć foteli oraz z poduszek chroniących głowę umieszczonych w drzwiach.
    W układzie kierowniczym, po raz pierwszy w Porsche, zastosowano zębatkową przekładnię kierowniczą o zmiennym przełożeniu. Nowością jest aktywne zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management), które w opcji występuje w modelu Carrera, a jako standard w Carrera S. System polega na dopasowaniu charakterystyki tłumienia amortyzatorów do aktualnego stylu jazdy.
    Nowy jest silnik zastosowany w Carrerze S: sześciocylindrowy, typu bokser, z czterema zaworami na cylinder, o pojemności 3,8 l i mocy 355 KM. Auto przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 293 km/h. Carrerę napędza sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,6 l. Moc tej jednostki wynosi 325 KM. Przyspieszenie do setki trwa 5 s, a prędkość maksymalna wynosi 285 km/h. W obydwu wersjach pojawiła się nowa sześciobiegowa przekładnia manualna. Opcjonalnie oferowana jest automatyczna przekładnia Tiptronic S, w której poprawiono program i jakość przełączania biegów.
    Zaledwie kilka miesięcy po prezentacji nowej 911 Carerra Porsche przedstawiło ten samochód w wersji cabrio.
    Do napedu samochodu przewidziano znane już z coupe dwa 6-cylindrowe silniki. Słabsza jednostka o pojemnosci 3,6 l rozwija moc 325 KM. Wyposażona w nią Carrera rozpędza się do setki w ciągu 5,2 s i osiąga prędkość maksymalną 285 km/h. W Carrerze S jest montowany motor o pojemności 3,8 l i mocy 355 KM, dzięki czemu auto potrzebuje 4,9 s by przyspieszyć do 100 km/h i może jechać z prędkością 293 km/h.
    Nowo opracowany miękki dach składa się automatycznie, w czasie 20 s. Dach jest wyposażony w tylną szybę szklaną i ogrzewaną, a jego otwieranie i zamykanie jest możliwe także podczas jazdy, o ile prędkość nie przekracza 50 km/h.
    Porsche w 2005 roku wprowadziło do oferty model 911 z napędem na cztery koła, czyli wersje Carrera 4 i Carrera 4S.
    Wizualnie oba pojazdy niemal nie różnią się od 911-tki z napędem na tył. Jedynie tylna część nadwozia została poszerzona o 44 milimetry.
    Carrera 4 napędzana jest 3.6-litrowym silnikiem o przeciwsobnym układzie cylindrów, który dysponuje mocą 325 KM. Dzięki niemu Porsche przyspiesza do 100 km/h w ciągu 5,1 s oraz rozpędza się do 280 km/h. Pod maską mocniejszej wersji, Carrery 4S pracuje silnik o pojemności 3,8 l, który dostarcza 355 KM. Samochód z tą jednostką napędową przyspiesza do setki w 4,8 s oraz osiąga prędkość maksymalną 288 km/h.
    System napędu na cztery koła oparty został na wielopłytkowym sprzęgle wiskotycznym, które jest w stanie przekazać do 40% napędu na przód. Natomiast w normalnych warunkach aż 95 % momentu obrotowego trafia na koła osi tylnej.
    Również w 2005 roku Porsche przedstawiło Carrerę 4S Cabrio i Carrerę 4 Cabrio.
    Carrera 4 Cabrio napędzana jest sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 3,6 litra o mocy 325 KM i osiąga prędkość maksymalną 280 km/h. W modelu 4S zamontowano silnik 3,8 litra o mocy 355 KM. Na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje on 4,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 288 km/h.
    W 50 urodziny Porsche Club of America (PCA), które przypadały w 2005 roku, niemiecki producent wypuścił na rynek limitowaną serię 911(997) Carrera S Coupe. Wyprodukowanych zostało jedynie 50 takich aut.
    Nadwozie 911 Club Coupe pokryte zostało lakierem w kolorze Azurro California. W środku samochodu środkowa konsola pokryta została takim lakierem. Instrumenty na desce rozdzielczej są czarne, podobnie jak sportowa kierownica i dźwignia zmiany biegów. Stalowe panele drzwiowe ozdobione są logiem 911 Club Coupe.
    Jednostka napędowa to 3,8 l boxero mocy zwiększonej do 381 KM. Pakiet obejmuje wymianę przepustnicy na większą, optymalizację przepływu powietrza, modyfikację głowic oraz kolektorów ssących, założenie sportowego układu wydechowego oraz zmianę programu sterującego. Rezultat końcowy to przyspieszenie do 100 km/h w czasie 4,4 s i prędkość maksymalna 306 km/h.
    Na salonie w Genewie w 2006 roku Porsche zaprezentowało 911 Turbo.
    Z przodu wyróżniają go spojler, kierunkowskazy wykonane w technice diod LED oraz okrągłe lampy przeciwmgielne. Z tyłu wyróżnikiem są owalne rury wydechowe oraz spojler, a z boku wloty powietrza do silnika.
    W celu zwiększenia jasności tarcz w nocy zastosowano białe diody. Na wyświetlaczu środkowego okrągłego zegara po raz pierwszy wyświetlane jest ciśnienie doładowania w formie diagramu paskowego.
    Jednostka napędowa to 3.6-litrowy doładowany silnik typu bokser. Nowe Porsche 911 Turbo zyskało 60 KM w porównaniu z modelem 996 i teraz zapewnia 480 KM. Wzrósł również moment obrotowy wynoszący teraz 620 Nm. Przy zastosowaniu manualnej 6-stopniowej skrzyni biegów silnik pozwala rozpędzić Porsche w 3,9 s do 100 km/h. Osiągi można poprawić zamawiając automatyczną skrzynię biegów Tiptronic S. Teraz setka na liczniku pojawi się po 3,7 s. Prędkość maksymalna nie została elektronicznie ograniczona i wynosi 310 km/h. Z wyposażeniem dodatkowym Sport Chrono Paket Turbo możliwe jest - po raz pierwszy - dodatkowe chwilowe zwiększenie momentu obrotowego ponad wartość standardową. Wyższe ciśnienie doładowania zwiększa moment obrotowy silnika o dalsze 60 Nm do 680 Nm.
    Porsche 911 Turbo posiadała nową generację stałego napędu na cztery koła z elektronicznie kontrolowanym, wielotarczowym sprzęgłem. Za odpowiednią trakcję odpowiada Porsche Traction Management (PTM), który przekazuje moment obrotowy na odpowiednią oś.
    Również w Genewie w 2006 roku Porsche zaprezentowało 911 GT3.
    GT3 jest napędzane silnikiem wolnnosącym. 3,6-litrowa jednostka dysponuje mocą 415 KM. Osiągnięto to m. in. dzięki kolektorowi dolotowemu o zmiennej geometrii i większemu niż poprzednio zaworowi przepustnicy. Zoptymalizowano również głowice cylindrów i układ wydechowy. W efekcie Porsche GT3 przyspiesza do 100 km/h w 4,3 s oraz osiąga prędkość maksymalną 310 km/h.
    Porsche w 2006 roku wypuściło na rynek model 911 GT3 RS.
    W środku znajdziemy dwa lekkie kubełkowe siedzenia, gaśnicę, klatkę bezpieczeństwa oraz wyłącznik dla układu elektrycznego.
    Pod maską znajduje się silnik o pojemności 3,6 l. Jest on w stanie wyprodukować moc 415 KM. Dzięki temu samochód rozpędza się do "setki" w przeciągu 4,2 s. Prędkość maksymalna to 310 km/h.
    Model RS został dodatkowo "odchudzony" o 20 kilogramów, dzięki zastosowaniu elementów nadwozia z włókna węglowego, a także obudowy silnika oraz tylnej szyby wykonanych z plastiku.
    Nadwozie nowego RS jest zaczerpnięte bezpośrednio z modelu Carrera 4 z napędem na obie osie. Stało się tak, dlatego, że z tyłu samochód jest szerszy o 44 mm, co pozwala na lepszą sterowność samochodu, gdyż w innym miejscu rozłożony jest środek ciężkości.
    Pod koniec 2006 roku Porsche wprowadziło na rynek model 911 Targa. Samochód ten był oferowany tylko z napędem na cztery koła, w wersji 4 i 4S.
    Wizualnie Targa będzie łatwo rozpoznawalne - wzdłuż lini dachu, nad oknami biegną chromowane paski. Sam dach może być otwierany przy każdej prędkości. Cała operacja zajmuje siedem sekund, a po jej zakończeniu możemy oglądać niebo przez otwór o powierzchni niemal pół metra kwadratowego. Oczywiście otwieranie i zamykanie dachu odbywa się automatycznie, a zajmują się tym dwa silniki elektryczne.
    Targa 4 jest napędzana silnikiem boxer o pojemności 3,6 l i mocy 325 KM, dzięki któremu przyspiesza do 100 km/h w 5,3 s oraz rozpędza się do 280 km/h. Pod maską targi 4S kryje się natomiast jednostka o pojemności 3,8 l i mocy 355 KM. Umożliwia ona przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 s oraz rozwinięcie prędkości 288 km/h.
    W 2007 roku Porsche zaprezentowało model 911 Turbo w wersji Cabrio.
    6-cylindrowa jednostka napędowa typu bokser o pojemności 3,6 l z dwiema turbosprężarkami osiąga moc 480 KM i maksymalny moment obrotowy 620 Nm. Dzięki funkcji overboost moment obrotowy na maksymalnie 10 s może wzrosnąć do 680 Nm. Z manualną skrzynią biegów kabriolet Porsche 911 Turbo przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4 s, z automatem Tiptronic S jeszcze o 0,2 s szybciej. Prędkość maksymalna wynosi 310 km/h.
    Chowany dach wykonano z trzech warstw tkaniny. Złożenie dachu zajmuje elektronice ok. 20 s.
    W listopadzie 2007 roku pojawiło się 911 GT2.
    Przednia część przystosowana jest do większych wymogów chłodzenia silnika i hamulców, a niewielki wylot zużytego powietrza przed maską odgrywa ważną rolę przy tworzeniu docisku na przedniej osi. Z tyłu zamontowano skrzydło dociskowe. Tylną klapę wykonano z kompozytów usztywnionych włóknem szklanym. GT2 jako pierwsze drogowe Porsche standardowo wyposażono w wydech wykonany z tytanu, dzięki temu jest on lżejszy o 50% od stalowego odpowiednika i waży zaledwie 9 kg. Całkowita masa wozu wynosi 1440 kg.
    Silnik o pojemności 3,6 l z dwoma turbosprężarkami pochodzi z Porsche 911 Turbo, jednak moc wzrosła 530 KM, a moment obrotowy do 684 Nm. Sprężarki GT2 wyposażono w większe wirniki oraz po raz pierwszy zastosowano je wraz z kolektorem dolotowym o zmiennej długości. Ciśnienie doładowania turbosprężarek zostało w stosunku do 911 Turbo zwiększone o 0,2 bar. Prędkość maksymalna wynosi 329 km/h. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu zaledwie 3,7 s.
    W 2007 roku Porsche zaoferowało właścicielom Turbo body kit, który upodobni ich auto do modelu GT2. W skład body kit wchodzą nowe zderzaki z dodatkowymi wlotami powietrza, bardziej wyprofilowane progi oraz jeszcze większy tylny spoiler.
    Pod koniec 2007 roku Porsche pokazało nowy model 911 GT3.
    Z silnika o pojemności 3,6 l wyciągnięto dodatkowe 20 KM i moc wynosi 420 KM. Wiele metalowych elementów wymieniono na odpowiedniki z włókna węglowego. lub specjalnie wzmacnianego plastiku. Do tego przerobiono zawieszenie i wydech, a z tyłu samochodu zastosowano specjalne rozcięcia mające pomóc w odprowadzaniu ciepła.
    Cała produkcja ma się zamknąć w liczbie 265 sztuk.
    W Niemczech Carrera kosztuje 85 200-95 200 EUR. Ceny 911 Turbo w Niemczech wynosi ona 133 600 EUR. Cena GT3 zaczyna się od 93 000 EUR. Bazowa cena Targi 4 wynosiła 79 000 EUR, 4S była droższa o 8900 EUR. Porsche 911 Turbo Cabrio kosztowało 126 600 EUR bez podatku. Porsche 911 GT2 kosztowało 189 496 EUR.