Home  Porsche 914
    W latach sześćdziesiątych na torach świata zaczęły dominować pojazdy z silnikami umieszczonymi centralnie (przed tylną osią). Porsche także zdecydował się na takie rozwiązanie, ale dla obniżenia ceny modelu zaplanował przedsięwzięcie z Volkswagenem. Konstrukcją zajęło się biuro Porsche. Nad wyglądem kanciastego nadwozia pracowała firma Karmann. Niestety, w 1967 roku zmienił się dyrektor naczelny VW i kazał Porsche za wszystko płacić.
    Premiera samochodu nazwanego Porsche 914 odbyła się na frankfurckim salonie samochodowym. Było to w końcu sierpnia 1969 roku. Cechami szczególnymi nowego samochodu były: niskie sportowe nadwozie i centralnie, przed osią tylną umieszczony silnik. Rozwiązanie to pozwoliło na równomierne rozłożenie obciążenia obu osi: przednia 47%, tylna 53%.
    Uruchomiono produkcję samochodu w dwóch wersjach, zależnie od zastosowanego silnika. Podstawowy był silnik 4-cylindrowy o pojemności 1,7 l i mocy 80 KM, który pozwalał na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 13 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 177 km/h. Miał on elektroniczny układ wtryskowy Boscha. Drugi silnik, to jednostka stosowana do napędu Porsche 911; 6-cylindrów miało pojemność 2l i moc 150 KM. Samochód napędzany tym silnikiem miał oznaczenie 914/6 i był wytwarzany do sierpnia 1972 roku, następnie otrzymał oznaczenie 914/2.0 oraz silnik 4-cylindrowy o pojemnosci 2l i mocy 100 KM. Uzyskiwał on prędkość 100 km/h w ciagu 10,5 s i rozpedzał się do 200 km/h. Nastąpiła również zmiana silnika 1,7 l. Zamiast niego od sierpnia 1973 roku stosowano silnik 1 8 l. Prędkość maksymalna podstawowej wersji 914 wzrosła jednak w stosunku do 1.7 symbolicznie o 1 km/h, do 178 km/h. Wszystkie odmiany silników były chłodzone powietrzem, miały układ cylindrów typu boxer i były ustawione wzdłuż pojazdu przed osią kół tylnych.
    Już w 1969 roku, na 60-urodziny Ferry'ego Porsche powstał model 914/8 czyli z 8-cylindrowym silnikiem od wyścigowego 908. Nigdy nie uruchomiono produkcji modelu z silnikiem ośmiocylindrowym ale wykonano kilka prototypów. Jeden z nich posiadał 300-konny silnika.
    Prace rozwojowe nad modelem 914 doprowadziły do stworzenia Porsche 916. Samochód o takim oznaczeniu zbudowano już w 1971 roku i łącznie z egzemplarzami powstałymi w kolejnym roku wytworzono 11 sztuk. Model 916 budowany był na bazie 914 i wyposarzany w poszerzane błotniki, zderzaki z włókna szklanego, stalowy dach w celu usztywnienia nadwozia, oraz 6-cylindrowy silnik o mocy 190 KM i 210 KM w 1972 roku. Prędkość maksymalna 233 km/h.
    Do 1975 roku zbudowano 115 000 Porsche 914, w tym ponad 3000 Porsche 914/6 z 6-cylindrowym silnikiem.