Home  Porsche 924
    Kierownictwo Porsche miało sporo kłopotów z 914 i nigdy nie uważało jej za prawdziwe Porsche. Także VW sądził, że dwa miejsca to zbyt mało i rozpoczął planowanie następcy auta już w 1971 roku zlecając właśnie Porsche rozpoczęcie prac nad wersją 2+2. Projekt otrzymał oznaczenie - EA 425. Tymczasem VW miał kłopoty.
    Sytuacja VW nadal się pogarszała i nad koncernem zawisło widmo bankructwa. Z końcem 1973 roku wymówił on Porsche kontrakt na prowadzenie prac nad nowymi modelami. Ostatecznie w 1974 roku projekt EA 425 został wykupiony przez Porsche. Firma nieodzownie potrzebowała tańszego samochodu, a jego przygotowanie od zera oznaczało stratę pięciu lat i wydanie dodatkowo 150 mln DM. Tymczasem wprowadzenie do produkcji EA 425 kosztowało 100 mln marek i nastąpiło już w 1975 roku - auto nazwano 924.
    Maska jest długa, na jej końcu podnoszą się reflektory. Elementem bardzo rzucającym się w oczy jest panoramiczna tylna szyba, która w zależności od wersji może być uwieńczona spojlerem. We wnętrzu uwagę przyciągają zegary, osadzone głęboko w trzech kielichach. Szybkościomierz wyskalowany został do bardzo dużych prędkości, obrotomierz obrócono pod dziwnym kątem, aby zapewnić maksymalną czytelność. W miejscu trzeciego zegara zainstalowano zestaw kombo, który pokazuje temperaturę cieczy chłodzącej, poziom paliwa i wszystkie kontrolki. Na środkowej konsoli można znaleźć jeszcze 3 wskaźniki - ciśnienie oleju, zegarek i napięcie ładowania.
    Czterocylindrowa jednostka napędowa miała pojemność 2 l i moc 125. Pozwalała ona na rozpędzenie ważącego trochę ponad tonę samochodu do 100 km/h w 9,6 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 200 km/h. Dla obniżenia przedniej części nadwozia, silnik pochylono pod kątem 40 stopni w prawą stronę. Głowicę wykonano ze stopu lekkiego i znajdował się w niej wałek rozrządu bezpośrednio (bez popychaczy) sterujący zaworami. Miska olejowa wykonana została jako cienkościenny odlew aluminiowy i była częściowo użebrowana. Wał obracał się w 5 łożyskach i przekazywał napęd na wałek rozrządu paskiem zębatym. Czterostopniowa ręczna (lub 3-stopniowa automatyczna) skrzynia biegów Audi miała zbyt mało przełożeń.
    Charakterystyczną cechą modelu 924 jest przeniesienie skrzyni biegów do tyłu i zabudowanie jej razem z przekładnią główną i mechanizmem różnicowym. Pozwolił on na uzyskanie rozkładu obciążeń w stosunku 51% na oś przednią i 49% na tylną.
    W 1977 roku powstała seria limitowana Martini Edition. Charakteryzująca się czerwono-niebieskimi pasami na białym nadwoziu. Pamiątkową plakietką wewnątrz.
    Od listopada 1978 roku sprzedawana była wersja z silnikiem doładowanym 924 Turbo. Silnik uzyskał moc 176 KM dzięki zamontowaniu turbosprężarki. Samochód osiągał 230 km/h i przyspieszał do 100 km/h w 7,7 s.
    W roku 1979 pojawiła się niewielka seria 924 GT rozpędzająca się do 240 km/h i osiągająca moc 210 KM, potem także 924 GTS o mocy 245 KM.
    W 1981 roku zbudowano 18 sztuk superwyczynowej wersji modelu 924 oznaczonej symbolem GTR. Silnik osiągał moc 280 KM, 100 km/h GTR osiągał po 4,7 s.
    Porsche 924 sprzedano dokładnie 122 304 sztuk. W tym GT - 200, GTS - 59 egzemplarzy.
    Modele 924 z 1984 kosztują około 19 000 PLN. Natomiast auta z 1988 roku wyceniane są na około 23-25 000 PLN.