Home  Porsche 944
    Model 944 jest następcą Porsche 924. Sylwetka 944 jest niemal identyczna jak jego poprzednika. Głównymi zmianami w wyglądzie zewnętrznym są szersze błotniki, i radykalnie zmienione zderzaki.
    Pierwszy model 944 był produkowany w latach 1982-85. Dostępny był z dwoma rodzajami przekładni. Manualną 5 biegową, oraz automatyczną. Napędzany był silnikiem 4 cylindrowym o pojemności 2,5 l.
    Następny 944 produkowany od 1985 do 88 otrzymał nowe aluminiowe części nadwozia. Zmieniono w nim przód. Wyposażono go w dwie poduszki powietrzne (standard) i układ ABS. Jeżeli chodzi o wnętrze to wprowadzono nowe, sportowo wyglądające fotele, które zapewniały dobre trzymanie ciała podczas pokonywania ostrych zakrętów.
    Jeżeli mowa o Porsche 944 to nie można zapomnieć o modelu 944 Turbo. Był on produkowany w latach 1985-88. Wyposażono go w turbosprężarkę i z pojemności 2,5 l osiągał moc 250 KM. Takie parametry pozwalały na osiągnięcie setki w 5,9 s i rozpędzenie się maksyamlnie do 260 km/h. Od normalnego 944 różnił się elementami zewnętrznymi.
    W 1989 roku powstał ulepszony model - 944 Turbo S. Zmodyfikowano w nim turbosprężarkę, dzięki czemu osiągnięto jeszcze lepsze przyspieszenie. W między czasie (1987-88) dostępny był również 944 S. Różnił się od podstawowego 944 szesnastozaworowym silnikiem o pojemności 2,5 l, który miał dużo lepsze osiągi od bazowego modelu.
    Ostatnia odsłona Porsche 944 była produkowana w latach 1989-92, był to 944 S2. Pod maską posiadał silnik o pojemność 3 l. Silnik osiągał moc 211 KM i potrafił rozpędzić auto do 240 km/h i przyspieszać do setki w 7,1 s. Nowością w tym modelu było wprowadzenie nadwozia kabrio, dostępne było również normalne coupe.
    Cena modelu Turbo w 1989 roku zaczynała się od 93 500 DM, a modelu S2 od 73 600 DM.