Home  Porsche Boxster
    Pierwszy studyjny model można było obejrzeć w styczniu 1993 roku na Detroit Motor Show. Premiera rynkowa odbyła się 18 października 1996 roku w Niemczech.
    Silnik ma po cztery zawory na cylinder, dwa wałki w każdej z głowic i potężny układ chłodzący (dwie chłodnice oraz dodatkowe przewietrzanie komory silnika) osobny dla głowicy i bloku cylindrów, a sześć świec pracuje z sześcioma cewkami zapłonowymi. Dzięki systemowi zmiennych faz rozrządu VarioCam 2,5-litrowy silnik o mocy 204 KM osiąga maksymalny moment obrotowy 245 Nm. Doskonałe przyspieszenie (do 100 km/h w 6,9 s, a do 200 km/h w 30,2s) i wysoka prędkość maksymalna zmusiła do skonstruowania bardzo dobrych hamulców. Użyto wentylowane tarcze (wyposażone w układ ABS), które potrafią zatrzymać samochód ze 100 km/h już po 37,7 m.
    Masa auta wynosi 1250 kg. Jest to zasługą m.in. kolektora dolotowego wykonanego z zetylu - czyli specjalnej odmiany nylonu wzmocnionego włóknem szklanym. Dzięki zetylowi cały kolektor waży tylko 1,4 kg - kilka razy mniej niż tradycyjny, wykonany ze stali. Przez taki kolektor powietrze przepływa łagodniejszym strumieniem i w rezultacie silnik pracuje dużo ciszej i zużywając mniej paliwa.
    Wnętrze jest wyposażone bardzo komfortowo, seryjnie montuje się skórzana tapicerkę, wspomaganie kierownicy, regulowane w wielu płaszczyznach fotele, klimatyzację, elektrycznie otwierane szyby oraz dwie poduszki powietrzne.
    Dach jest podnoszony i opuszczany elektrycznie w zaledwie 12 sekund, a jego brezentowa konstrukcja nie zajmuje powierzchni bagażnika. W chłodniejszych klimatach można dokupić stały dach, który dokładnie uszczelnia samochód. Na zimę polecam zaś założenie aluminiowego, oferowanego za dopłatą dachu, ważącego zaledwie 25 kg.
    Powyżej 120 km/h z tyłu wysuwa się spoiler, którego zadaniem jest właśnie poprawa stabilności poprzez zmniejszenie sił wznoszących. Automatyczny układ elektryczny chowa spoiler po zmniejszeniu prędkości do 80 km/h.
    Na rok 1998 przygotowano wzmocnioną wersję Boxstera o oznaczeniu S wyposażoną w silnik 3,2 -litrowy o mocy 252 KM współpracujący z sześciobiegową przekładnią. Ważący 1295 kg samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,9 s i osiąga 260 km/h. Z zewnątrz nowy model różni się przednim spoilerem, progami i większymi 17-calowymi kołami. Wprowadzono również możliwość zamówienia za dopłatą bocznych poduszek powietrznych, elektrycznej regulacji fotela kierowcy z pamięcią ustawienia, tylnych czujników odległości pomagających parkować oraz zestawu komunikacyjnego, umożliwiającego obsługę radia, komputera, klimatyzacji, telefonu i systemu nawigacyjnego.
    Pojemność silnika "zwykłego" Boxstera wzrosła do 2,7 litra, moc do 220 KM, maksymalny moment obrotowy wynosił 260 Nm dzięki czemu do 100 km/h auto rozpędzało się w 6,6 s (z 5-stopniową manualną skrzynią biegów) a maksymalna prędkość wzrosła do 250 km/h.
    W 2002 roku Boxstera i Boxstera S poddano "face liftingowi".Praca nad nową wersją widoczna jest przede wszystkim w przedniej części nadwozia w postaci nowo ukształtowanych bocznych wlotów powietrza chłodzącego. Trzeci, umieszczony na środku wlot powietrza pozostaje charakterystycznym znakiem przedniej części Boxstera S. Dach samochodu opada teraz bardziej stromo na pokrywę tylną. Za zmianę kształtu dachu odpowiada nowy kabłąk powyżej szyby tylnej ze szkła, która jest teraz ogrzewana. Obok szaro-białego szkła kierunkowskazów w lampach tylnych i nowej stylizacji końców rury wydechowej w Boxsterze (owal) i Boxsterze S (podwójna rura) nowy kształt tyłowi nadają dwa charakterystyczne żebra. W kokpicie dodano uchwyt na napoje, a przed pasażerem umieszczono schowek.
    Moc silnika "zwykłaego" Boxstera wzrosła do 228 KM. Silnik Boxstera S o pojemności 3,2 l osiąga moc 260 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 310 Nm. Oba samochody poprawiły również osiągi w dziedzinie przyspieszenia: sprint od 0 do 100 km/h wykonują teraz o 0,2 s szybciej - Boxster w ciągu 6,4 s, a Boxster S w 5,7 s
    Na styczniowym salonie samochodowym w Detroit w 2003 roku Porsche zaprezentował specjalną wersję Boxtera S oznaczoną "50 Years of the 550 Spyder".
    Limitowana seria Boxstera ma uhonorować jubileusz pięćdziesięciolecia pojawienia się modelu 550 Spyder w 1953 roku. Rocznicowy model Boxstera będzie lepiej wyposażony i korzystał z rozwiązań do tej pory niespotykanych w tym samochodzie. Pierwsza i najistotniejsza nowość to jednostka napędowa, najmocniejsza z dotychczas montowanych w Boxsterze. Pochodzący z wersji S silnik o objętości 3,2 l otrzymał dodatkowe 6 KM mocy i uzyskuje teraz 266 KM. Prędkość maksymalna wzrosła o 2 km/h - do 266 km/h. Czas rozpędzania do 100 km/h to 5,7 s (6,4 s z przekładnią Tiptronic).
    Porsche Boxster "50 Years of the 550 Spyder" wyprodukowano w liczbie 1953 numerowanych egzemplarzy, co upamiętnić ma rok debiutu Spydera na salonie samochodowym w Paryżu. Rocznicowy Boxster trafił na rynek w marcu 2004 roku.     Do października 2004 roku wyprodukowano 160 000 Boxstera.