Home  Porsche Boxster
    27 listopada 2004 roku do salonów w Europie trafiło odświeżone Porsche Boxster.
    Reflektory główne, które nabrały eliptycznego kształtu, oddzielono od świateł pozycyjnych, które zintegrowano z reflektorami przeciwmgłowymi i umieszczono w zderzaku. Natomiast pod wspólnym kloszem z reflektorami głównymi umieszczono kierunkowskazy. W nadwoziu powiększono wloty powietrza przed tylnymi błotnikami. Poza tym poszerzono progi oraz płaszczyznę okien przy przejściu ze słupka B do dachu. Z tyłu linia zderzaka kończy się nie z dolną, lecz wraz z górną krawędzią zmieninych lamp. Dach otwiera się i zamyka w pełni automatycznie, przy czym czynność tę można wykonać nawet podczas jazdy z prędkością 50 km/h.
    Boxstera wyposażono w kurtyny powietrzne chroniące głowy pasażerów w przypadku zderzenia bocznego. Poduszki te otwierają się z "parapetu" szyby bocznej w drzwiach. Oczywiście w standardzie są również poduszki boczne umieszczone z boku oparć foteli oraz poduszki czołowe w kokpicie. Kolejną zmianą jest wzmocnienie układu hamulcowego oraz dodanie do standardowego wyposażenia systemu PSM (Porsche Stability Management). Na podstawie informacji z ABS-u, układu kierowniczego, prędkości obrotowej poszczególnych kół, a także z systemu zasilania silnika, PSM koryguje trasę pojazdu na śliskiej jezdni. Działa też wtedy, kiedy rodzaj i przyczepność nawierzchni szybko się zmieniają. System ten jest także odpowiedzialny za skrócenie drogi hamowania przy jednoczesnym polepszeniu stabilności samochodu.
    Podstawową jednostką napędową jest sześciocylindrowy silnik 2,7 o mocy 240 KM. W bardziej usportowionej wersji Boxster S montowany jest też silnik sześciocylindrowy, ale 3,2, o mocy 280 KM. Porsche Boxster rozpędza się maksymalnie do 256 km/h, zaś przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s. Boxster S "setkę" osiąga w 5,5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 268 km/h. Boxster ma napęd na tylną oś. W wersji z silnikiem 2,7 przenosi go zmodyfikowana, pięciobiegowa przekładnia manualna, a w wersji S nowa, manualna skrzynia sześciobiegowa. Jako opcja dostępny jest w przypadku obu wersji pięciobiegowy automat Tiptronic S (ze sportowym trybem zmiany biegów).
    W 2006 roku Boxster został poddany modernizacji. Wersja z silnikiem o pojemności 2,7 l została wzbogacona o dodatkowe 5 KM, przez co osiąga teraz 245 KM. Moment obrotowy silnika wynosi 273 Nm. Rozkręcenie się do 100 km/h zajmuje teraz nowemu Boxsterowi 6,1 s, a jego maksymalna prędkość to 257 km/h. Model Boxster S otrzymał silnik o zwiększonej pojemności. Poprzednio montowano w nim jednostkę napędową o pojemności 3,2 l, teraz jest to silnik 3,4 l. Potrafi on rozwinąć moc 295 KM, a jego moment obrotowy to 340 Nm. Sprint do "setki" zajmuje 5,4 s. Nowy Boxster S osiąga prędkość maksymalną na poziomie 271 km/h. Nowe silniki będzie można połączyć z odświeżoną wersją przekładni Tiptronic S.
    W 2007 roku dla swoich amerykańskich klientów Porsche przygotowało specjalną edycję modelu Boxster. Cechy rozpoznawcze limitowanej serii to kolor pomarańczowy, zarówno na karoserii jak i wewnątrz aut. Z pomarańczowym kolorem czarne lusterka oraz wloty powietrza w przednim zderzaku i bocznych skrzelach. Również składany dach dostępny jest tylko w czarnym odcieniu. Wśród zmian stylistycznych wyróżnić można nowe końcówki układu wydechowego oraz zmodyfikowany tylny spojler.
    Edycja ta składała się z 500 egzemplarzy. Połowa samochodów dostępna była w wersji Boxster, zaś druga w wersji Boxster S.
    Pod koniec 2007 roku pokazany został Porsche Boxster RS 60 Spyder Limited Edition. Producent deklaruje, że w wozie znajdziemy w geny legendarnego przodka – modelu 718 RS 60 Spyder, deklasującego na torach wyścigowych niemal wszystkich rywali.
    Zmianą w stosunku do modelu bazowego jest zastosowanie sportowego układu wydechowego, dzięki któremu moc została podniesiona do 303 KM.
    Limitowaną edycję w standardzie wyposażono w system PASM (Porsche Active Suspension Management), nowy spojler przedni, wykończenie wnętrza skórą w kolorze „Carrera Red” i polakierowanie nadwozia na kolor GT Silver.
    Produkcja Porsche zamknie się w liczbie 1960 sztuk.
    Za nowego Boxtsera trzeba będzie zapłacić 37 000 EUR, a Boxster S będzie o 7 000 EUR droższy. Porsche Boxster RS 60 Spyder kosztował 63 873 EUR.