Home  Porsche Crrera GT
    Pomysł powstania Carrery GT powstał po wywalczeniu 16 zwycięstwa dla Porsche w wyścigu 24h Le Mans w czerwcu 1998 roku. Zrodziła się wtedy idea aby zbudować samochód drogowy w oparciu o technologię modelu wyścigowego. Dwa lata później w czasie salonu paryskiego 2000 Carrera GT była jedną z najmocniej obleganych gwiazd. Jego stylistyka została stworzona przez projektantów Porsche.
    Przygotowaną do produkcji wersję Carrery GT Porsche pokazało podczas salonu samochodowego w Genewie w 2003 roku.
    Z przodu wysunięty spoiler z potężnymi wlotami powietrza. Z boku można dostrzec centralny sposób zabudowy silnika, po mocno wysuniętych do przodu fotelach oraz dużym odstępie pomiedzy drzwiamii osią tylną. Boczne wyloty i wolty powietrza, przed osią za drzwiami, zapewniają skuteczne chłodzenie silnika, hamulców, przehładni. Z tyłu dwie wykonane ze szlachtnej stali perforowane pokrywy, od ściany kokpitu do tyłu pojazdu, dają wgląd do silnika nawet, gdy maska jest zamknięta. Tył GT wyróżnia spojler, który wysuwa się do góy od prędkości 120 km/h, oraz umieszczony nisko nad jezdnią dyfuzor z kanałami przepływowymi.
    Carrera GT posiada łatwy w obsłudze system dachowy. Składa się on z dwóch, lekkich elementów (ważących 2,4 kg każdy), chowanych w przednim bagażniku.
    We wnętrzu dominują dwa materiały: aluminium i skóra. Kierowca ma przed sobą pięć zegarów, największy środkowy to obrotomierz.Po lewej zegar prędkościomierza. Po prawej wskaźnik poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Skrajne zegary (w kształcie półksiężyców) wskazują ciśnienie i temperaturę oleju. Na wąskim panelu środkowym znajdziemy przyciski sterowania pokładowym komputerem oraz szybami, a także wysoko umieszczoną dźwignię zmiany biegów umożliwiającą bardzo szybkie przełączanie. Ręczna skrzynia ma 6 przełożeń.
    Carrera GT dysponuje wyścigową jednostką napendową. 10-cylindrowy silnik z suchą miską olejową bazuje na silniku wolnossącym o pojemności 5,5 l V10, skonstruowanym do samochodów wyścigowych. Na potrzeby produkcji seryjnej inżynierowie zwiększyli pojemność skokową do 5,7 l. Silnik osiąga moc 612 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 590 Nm. Osiągi Carrery GT są imponujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 334 km/h (wartości uzyskane na torze w Nardo). Optymalne przełożenie siły napędowej możliwe jest dzięki specjalnej manualnej przekładni sześciobiegowej.
    Za hamowanie odpowiedzialny jest ceramiczny układ hamulcowy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake), który w 2001 roku Porsche jako pierwsze zastosowanło w samochodach produkowanych seryjnie.
    Do 2006 roku powstało zaledwie 1270 egzemplarzy tego kosztującego 452 690 EUR samochodu.