Home  Renault Floride/Cavarelle
    Prototyp Renault Floride zaprezentowano w 1958 roku w Paryżu. Rok później pojazd zjeżdżał już z taśmy produkcyjnej. Nadwozie to dzieło włoskiego projektanta Pietro Frua. Floride występowało jako coupe 2+2 lub kabriolet w dwóch odmianach: ze składanym miękkim lub zdejmowanym twardym dachem.
    W 1960 roku samochód ruszył na podbój USA, gdzie miał nazwę zmienioną na Caravelle.
    Pierwsza jednostka napędowa Floride miała 845 ccm pojemności i 35 KM mocy. Moc przenosiła trzystopniowa przekładnia. Floride rozpędzało się od 0 do 100 km/h w 20 s.
    W marcu 1962 roku na salonie w Genewie pokazano zmodernizowane modele. W tym roku zastąpił on oficjalnie Floride, choć konstrukcyjnie był tylko jego wzmocnioną wersją. W tym samym roku pojawił się motor 1.0 o mocy 51 KM, dwa lata później 1.1 - największy, jaki montowano we Floride. Występował on w dwóch wersjach mocy 55 lub 58 KM. Z mocniejszym silnikiem auto rozwijało prędkość 154 km/h. Pojawiły się 4-stopniowe przekładnie (pod koniec produkcji wszystkie biegi były synchronizowane).
    Produkcja modelu Floride zakończyła się w 1966 roku, a model Caravelle przetrwał do 1968 roku. W sumie powstało około 117 000 egzemplarzy Floride i Caravelle.
    Wartość uzależniona jest od stanu technicznego auta i waha się od kilkuset nawet do 15 000 EUR.