Home  Saleen S7
    Auto po raz pierwszy pokazano we wrześniu 2000 roku na słynnym torze Laguna Seca. Niespełna dwa lata później ruszyła produkcja na specjalne zamówienie.
    Stylistyka odznacza się całą masą wlotów powietrza oraz spoilerów z przodu i z boku. Ponieważ jednostka napędowa została umieszczona centralnie, tuż przed tylną osią, pojawił się problem dostarczenia powietrza do układu dolotowego. Rozwiązano go poprzez umieszczenie wlotu powietrza na dachu kabiny, co nadaje autu ciekawy wygląd. Z tyłu znajduje się sporych rozmiarów skrzydło oraz cztery końcówki rur wydechowych.
    Po uniesieniu drzwi i pokonaniu szerokiego progu kierowca i pasażer lądują w sportowych, mocno wyprofilowanych fotelach. Pokryto je skórą Connolly i zamszem. Siedzenie kierocy jest nieco przesunięte w kierunku środka symetrii auta. Poprawia to rozkład masy i ergonomię pracy "pilota" S7. Wyposażenie jest zaskakująco komfortowe i obejmuje m.in. klimatyzację, elektrycznie regulowane szyby i zestaw audio ze zmieniarką na 6 płyt CD. Zamiast tradycyjnego lusterka wstecznego zamontowano kamerę, która przekazuje obraz tego co dzieje się za samochodem.
    Do produkcji silnika użyto bardzo nowoczesnych materiałów. Magnezu w przepustnicy i kolektorze dolotowym, włókna węglowego w układzie ssącym, stali nierdzewnej przy zaworach, a powłok ceramicznych w układzie wydechowym. Dla nowej jednostki opracowano m.in. głowice, tłoki i wał korbowy. Interesująco rozwiązano karbonowy układ dolotowy. Powietrze dostaje się bowiem do niego przez wlot na dachu. Typowym dla aut wyczynowych elementem jest sucha miska olejowa. Całkowicie od podstaw zaprojektowano także układ sterowania silnikiem. Wykorzystuje on komputer Power Flash.
    Jako że firma Saleen od dawna zajmowała się sportową przeróbką Fordów, do napędu S7 wykorzystano silnik tej marki. Jest to jednostka V8 o pojemności 7 l z wałkiem rozrządu umieszczonym w kadłubie. Moc tego silnika wynosi 550 KM, a maksymalny moment obrotowy to aż 712 Nm. Te imponujące wartości przekazywane są na koła tylne za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej. Pozwala to ważącemu zaledwie 1250 kg bolidowi przyspieszyć do 96 km/h w 3,9 s i pędzić z maksymalną prędkością 330 km/h.
    W roku 2004 S7 został nieznacznie zmodyfikowany - moc silnika podniesiono do 583 koni mechanicznych a nie spisującą się zbyt dobrze skrzynię biegów wymieniono na przekładnię o siedmiu przełożeniach.
    Saleen w 2005 roku zaprezentował S7 Twin Turbo.
    Inżynierowie Saleena przy budowie silnika i całego układu przeniesienia napędu używali technologii stosowanych w sportach motorowych. Nowy aluminiowy silnik V8 ma pojemność 7 l. Do tego doszedł system Twin Tubro, który wspomaga jednostkę. Ciśnienie doładowania ustawione jest na poziomie maksymalnie 3,8 bara. Efektem końcowym pracy inżynierów jest moc 750 KM. Pozwala to na rozpędzanie się do 100 km/h w czasie 3 s. Napęd przenoszony jest poprzez nową sześciobiegową manualną skrzynię biegów.
    W 2006 roku amerykanie przygotowali pakiet wzmacniający S7. Po kuracji moc wzrasta do 1000 KM, dzięki czemu prędkość maksymalna wynosi 418 km/h.
    Cenę S7 ustalono na około 395 000 USD, S7 Twin Turbo na 585 000 USD.