Home  Shelby Mustang GT
    Na salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku w 2005 roku Ford zaprezentował najmocniejszego seryjnego Mustanga w historii. Pojazd został przygotowany został przy współpracy Carolla Shelby i działu Forda Special Vehicle Team (SVT) i nosi nazwę Shelby Mustang Cobra GT500.
    Cechami nowego Mustanga są przeprojektowany przód z powiększonymi wlotami powietrza i małym przednim spojlerem, boczne listwy, tył z zintegrowanym dyfuzorem oraz spojlerem. Na przednim wlocie powietrza zamiast mustanga umieszczono logo Cobry, jednak nie centralnie ale po stronie kierowcy. Atakujący wąż znalazł się również na tylnym pasie samochodu, pod dużym napisem "Shelby". Całość zwieńczono podwójnym białym pasem, biegnącym pośrodku wzdłuż całego nadwozia.
    Wewnątrz samochodu dominuje skóra (dwukolorowe fotele, dźwignia zmiany biegów, hamulca ręcznego, podłokietniki) oraz chromowane wykończenia instrumentów.
    Sercem najnowszego Shelby Cobra GT500 jest ośmiocylindrowy, 5,4-litrowy silnik o mocy 450 KM i maksymalnym momencie obrotowym 610 Nm. Moc ta przenoszona jest na tylną oś za posrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej. Materiał, z którego wykonano blok silnika oraz tłoki otrzymał podwyższoną wytrzymałość. Na osłonie rozrządu dumnie prezentuje się logo SVT.
    Aby samochód równie dobrze skręcał, jak jeździł na wprost, inżynierowie z SVT całkowicie przeprojektowali zawieszenie. GT500 otrzymał amortyzatory o zwiększonej szybkości tłumienia, a także sztywniejsze amortyzatory oraz grubsze stabilizatory.
    W 2006 roku ppojawił się Ford Mustang Shelby GT. Samochód oferowany będzie w białym lub czarnym kolorze ze srebrnymi pasami. Bedzie można do niego zamówić 6-biegową przekładnię ręczną. Shelby GT oferuje 325 KM.
    W tym samym roku specjalna wersja Forda Mustang Shelby GT-H, sprzedawana w brązowo-złotym kolorze wyłącznie wypożyczalni Hertz, była dostępna również dla zwykłych klientów.
    Auto w sprzedaży pojawi się latem przyszłego roku. Szacunkowa cena wyniesie około 40 tys. USD.
    W 2007 roku w Nowym Jorku odbyła się prezentacja Mustanga Shelby GT500KR (KR – King of the Road = król szos).
    Z zewnątrz auto zdobi karbonowa maska silnika, którą zapinana jest na zapinki podobne do tych znanych z bolidów rajdowych. Wygląd auta podkreślają pasy, szeroki wlot powietrza na masce. W dolnej części przedniego zderzaka pojawiły się wloty powietrza. Z tyłu uwagę przyciągają końcówki układu wydechowego Ford Racing.
    Specjaliści z firmy Shelby wzięli pod lupę silnik o pojemności 5,4 litra. Po modyfikacjach w układzie zapłonowym, ustawieniu przepustnic oraz zoptymalizowaniu dolotu moc wzrosła o 40 KM, czyli wynosi aż 540 KM.
    Ekskluzywność auta zapewni produkcja w limitowanej serii 1000 egzemplarzy. Każdy Ford Mustang Shelby GT500KR otrzyma plakietkę z numerem seryjnym na deskę rozdzielczą. Znaki kobry z uniesioną głową otrzymały specjalne tło przypominające o 40-leciu modelu.
    W 2007 roku Shelby Cobra GT500 otrymał dodatkowy zestaw modyfikacji stylistycznych o nazwie Red Stripe Appearance Package. Samochód otrzymał nie tylko czarny lub biały kolor nadwozia i dwa czerwone pasy, ale również specjalne logo auta: czarno-czerwoną kobrę. Zestaw Red Stripe Appearance Package można było zamawiać wyłącznie w maju i czerwcu 2007 roku.
    Również w 2007 roku Shelby Cobra GT500 otrzymał pakiet o nazwie Super Snake. Pakiet obejmuje nowy układ wydechowy, nowe zestopniowanie 6-biegowej manualnej skrzyni biegów, karbonową maskę silnika z klasyczną stylistyką Shelby. Ciekawie prezentuje się zwiększenie mocy za pomocą doładowania – po modyfikacjach silnik osiąga od 600 KM do 725 KM, w zależności od żądania klienta.
    W tym samym roku Shelby GT-H Convertible wyprodukowany został w ilości 500 egzemplarzy. Samochody odebrała spółka Hertz i rozmieściła je w swoich oddziałach na wybranych lotniskach. Z przodu auto wyróżnia się zmienioną maską silnika, nowym zderzakiem i grillem. Do modyfikacji silnika o pojemności 4,6 l użyto komponentów pochodzących z programu wyścigowego Forda. GT-H Convertible dysponuje mocą 319 KM, która przenoszona jest na tylną oś za pośrednictwem 5-biegowego automatu.
    W tym samym roku pojawiła się limitowana edycja Forda Shelby GT500. Jej wyróżnikiem były czerwone pasy biegnące wzdłuż nadwozia. Karoseria miała kolor biały lub czarny. Czerwone akcenty znajdowały się również we wnętrzu auta.
    Pod maską zmiany nie zaszły. W dalszym ciągu mamy do czynienia z doładowanym silnikiem V8 o pojemności 5,4 l i mocy 475 KM.
    W 2007 roku podczas imprezy Ford Performance and Shelby Meet przedstawiony został Shelby GT Convertible.
    W zmodyfikowanym nadwoziu widoczne są nowe zderzaki i otwory ssące na pokrywie silnika, a także ochronny pałąk za przednim oparciem.
    Pod maską kabrioletu pracuje identyczny jak w cupé Shelby GT, ośmiocylindrowy silnik o pojemności skokowej 4,6 l i mocy 319 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 447 Nm. Standardowo montowana pięciostopniowa manualna skrzynia biegów, ale na życzenie możliwe jest zamontowanie pięciostopniowej przekładni automatycznej.
    Shelby GT Cabriolet wyprodukowany zostanie w liczbie 2300 sztuk i nabyć go będzie można jedynie w kolorze „Vista Blue”, ze srebrnymi pasami przechodzącymi przez środek nadwozia.     W 2007 roku pokazany został Shelby GT Barett-Jackson.
    Shelby GT Barett-Jackson ma moc 324KM i moment obrotowy 447Nm. Skrzynia biegów ma krótsze ścieżki pomiędzy biegami.
    Powstanie tylko 100 egzemplarzy. Cena to 38 980 USD.