Home  Spyker C8
    Na salonie w Birmingham w 2000 roku zaprezentowano model C8 Spyder.
    Samochód ma nadwozie niewielkiego, dwuosobowego roadstera. Projektanci zadbali o odpowiednio sportową i oryginalną sylwetkę. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to przód mocno wysunięty przed przednią oś. Przedni pas auta ma wąski wlot powietrza, zamaskowany drobną siatką. Na obu krańcach przedniej części nadwozia umieszczono niemal płaskie reflektory, osłonięte gładkim kloszem. Nieco poniżej zamontowano halogeny. Tylna część karoserii wyróżnia się wlotami powietrza do silnika, które umieszczone są tuż za kabiną. Dla lepszego wrażenia otwory wykończono aluminium. Tylny pas auta zaopatrzono w niewielkie, niemal symboliczne lampy, a pośrodku widnieją końcówki dwóch rur wydechowych.
    Na desce rozdzielczej odnajdziemy elementy przypominające swym designem części kokpitu starych samolotów. Jako materiały użyte do wykończenia dominuje tutaj skóra i aluminium. Klient ma prawo wyboru każdej wymarzonej barwy karoserii, jak również poszczególnych elementów wnętrza. Kierowca i pasażer podróżują w skórzanych kubłach (dostępna jest również wersja wykonana z aluminium).
    Spyker C8 Spyder ma silnik umieszczony centralnie. Jest to widlasta ośmiocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 4,2 l. Produkuje ją w całości z aluminium Audi. Już w Holandii każdy silnik jest osobno testowany i tuningowany zgodnie z indywidualnym życzeniem poszczególnych klientów. Dla Spydera przewidziano dwie wersje jednostek napędowych. Pierwsza gwarantuje seryjną moc auta rzędu 400 KM, natomiast celem drugiego etapu jest podniesienie mocy silnika do 450 KM. Wersja z 400-konnym silnikiem rozpędza się do 300 km/h, pierwszą setkę osiąga po 4,5 s. Za przekazanie momentu obrotowego na tylną oś odpowiedzialne jest 6-biegowa manualna skrzynia biegów. Jako opcja dostępna jest również sekwencyjna, 6-biegowa przekładnia.
    W 2001 roku w Amsterdamie zadebiutowało coupe C8 Laviolette napędzane sinikiem o pojemności 4,2 l i mocy 450 KM. C8 Laviolette rozpędza się do 306 km/h, pierwszą setkę osiąga po 4,2 s.
    W 2002 roku Spyker C8 Spyder wszedł do produkcji.
    Również w 2001 roku we Frankfurcie pokazano coupe C8 Double 12R przeznaczone na tory wyścigowe. C8 Double 12R napędzane było sinikiem o pojemności 4,0 l i mocy 450 KM. C8 Double 12R rozpędza się do 330 km/h, pierwszą setkę osiąga po 4 s.
    W 2002 roku Spyker C8 Spyder wszedł do produkcji.
    Również w 2001 roku pokazano coupe C8 Double 12S przeznaczone na zwykłe drogi. C8 Double 12S napędzane było sinikiem o pojemności 4,0 l i mocy 400, 450, 500, 550 lub 620 KM. C8 Double 12S rozpędza się do 300-345 km/h, pierwszą setkę osiąga po 4,2-3,8 s.
    W 2003 roku we Frankfurcie zaprezentowano wersję C8 Spyder T. Auto ma ośmiocylindrową jednostkę benzynową o pojemności 4,2 l i mocy 520 KM. Spyder T rozpędza się do 320 km/h, pierwszą setkę osiąga po 4,0 s.
    W 2008 roku w Genewie zaprezentowana została wersja Aileron sportowego modelu C8, w którym powiększono rozstaw osi.
    C8 Aileron, podobnie jak wersję Laviolette, napędza pochodzący z Audi widlasty, ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4,2 l, który generuje 400 KM. Standardowo pojazd wyposażany jest w sześciobiegową skrzynię manualną, ale za dopłatą można zamówić sześciostopniową przekładnię automatyczną. Auto rozpędza się do setki w 4,5 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się przy 300 km/h.
    Spyker C8 Spyder T kosztował 323 494 EUR. Za tańszą wersję, z manualną skrzynią biegów zapłacimy niecałe 200 tys. euro. Aileron z automatem będzie kosztował niecałe 208 tys. euro.

Spyker C8 Spyder


Spyker C8 Laviolette


Spyker C8 Laviolette