Home  Triumph GT6
    W 1958 roku pojawił się Austin Sprite, a 3 lata poźniej MG Midget. Inżynierowie koncernu Standard-Triumph szybko musieli przygotować podobny model, i tak narodził się Triumph Spitfire.
    Spitfire'a wytwarzano wyłącznie w odkrytej wersji nadwiziowej. Klienci skarżyli się na niewielki wybór nadwozi, więc postanowiono przygotować także odmianę coupe. Nazwana GT6 była dostępna tylko z 6-cylindrowyą 2-litrową jednostką o mocy 105 KM. Pozwalało to na uzyskanie pędkości 177 km/h oraz na osiągniecie setki w 11,2 s. Moc ta przenoszona była przez 4-stopniową przekładnię z elektrycznie sterowanym nadbiegiem na trzecim i czwartym przełożeniu.
    Skórzane siedzisko foteli zamontowane jest niemal na podłodze. Kierownica nie ma regulowanego położenia, podobnie jak fotele. Przed kierowcą znajduje się czytelna deska. Dźwignię zmiany biegów umieszczono na tunelu.
    W listopadzie 1970 roku firma Tryumph wypuściła na rynek model GT6 Mk3. Linia tyłu GT6 została zrestylizowana, a zbiornik paliwa i klamki drzwi zostały zmienione na nowe, bardziej odznaczające się spośród linii auta.
    W 1972 roku nastąpiły zmiany w regulacjach emisji tych aut na rynki. Ich specyfikacja na rynek USA uwzględniała zmiany gaźnika, tłoków, paska rozrządu i kilku innych technicznych elementów, które niestety spowodowały znaczny spadek mocy silnika.
    Do końca 1973 roku ukazały się trzy wersje tego auta w liczbie ponad 41 000 egzemplarzy.