Home  Triumph Spitfire
    Spitfire narodził się w roku 1959 jako sportowa odmiana mikrolimuzyny Triumph Herald. Do produkcji wszedł w 1962 roku.
    Jego karoseria jest wynikiem kombinacji dwóch najwspanialszych szkół designerskich lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych - włoskiej i brytyjskiej. Włoskim wkładem była praca Giovanniego Michelottiego, którego firma Standard-Triumph zatrudniła w charakterze stylisty. To właśnie dzięki niemu roadster nabrał wspaniałej designerskiej lekkości, płynności linii. Sprawą Brytyjczyków natomiast było "dopieszczenie" bardzo włoskiej w stylu karoserii do poziomu charakterystycznego dla samochodów wyspiarskich, w czym wielką pomocą były tradycyjne zabiegi - jak dodanie tu i ówdzie bardzo subtelnych ozdób chromowych czy szprychowanych kół.
    W chwili wejścia do produkcji Spitfire dysponował jednostką napędową 1,2 l o mocy 63 KM.
    Aby zwiększyć komfort jazdy, zastosowano tu niezależne zawieszenie wszystkich kół, przy czym tylny most zaprojektowano jako połączenie osi łamanej z poprzecznie umieszczonym resorem piórowym.
    W 1965 roku zaczęto produkować wersję Mk2.
    W 1967 roku zaczęto produkować Mk3 jako kolejną mutację tego samego auta. Zmiany w porównaniu z poprzednikiem dotyczyły tylko nieznacznej kosmetyki karoserii. Zwiększono pojemność silnika do 1,3 l, a moc do 75 KM. Wprowadzono elektrohydrauliczne przełożenie autostradowe (overdrive) w czterostopniowej skrzyni przekładniowej.
    W latach 1962-1970 sprzedano go w sumie w liczbie 314 342 sztuk, z czego ponad połowę w USA.