Home  TVR Sagaris
    W 2003 roku w Londynie pokazano prototyp. Wersja przedprodukcyjna pojawiła się w 2004 roku na wystawie w Birmingham. Pomysł stworzenia nowego modelu powstał z wyścigowego TVR T350.
    Nadwozie wyróżnia się długą maską silnika, niską kabiną oraz krótkim, ściętym tyłem. W dolnej części przedniego pasa samochodu są dwa wloty. Powyżej wlotów znajdują się duże klosze reflektorów o oryginalnym, nieregularnym kształcie. Nowym motywem stylizacyjnym auta są poprzeczne szczeliny na masce silnika przypomonające rybie skrzela. Z boku uwagę zwracają przetłoczenia pomiędzy błotnikami i drzwiami. Z tyłu szyba ostro przechodzi w pionową płaszczyznę, która stanowi tylną ścianę bagażnika. Reflektory mają kształt odwróconej litery „L". Pomiędzy nimi zamontowano lotkę wykonaną z przezroczystego tworzywa sztucznego (na trzech aluminiowych wspornikach). W dolnej partii nadwozia zamontowano dyfuzor, który wygląda jak odpadający zderzak. Na tylnych błotnikach znajdują się szczeliny podobnre do tych, które są na masce silnika.
    We wnętrzu dominuje skóra oraz polerowane aluminium. Mamy tu klasyczne białe zegary, aluminiowe zakończenie dźwigni zmiany biegów oraz obszytą skórą rękojeść hamulca ręcznego. Skórzane są też fotele, kierownica oraz część kokpitu.
    Do napędu Sagarisa zastosowano aluminiowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 4,0 l i maksymalnej mocy 400 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 420 Nm. Wykonana z aluminium jednostka ma dwa wałki rozrządu w głowicy oraz cztery zawory na cylinder. Sagaris rozpędza się do 100 km/h w 3,9 s, i osiąga prędkość maksymalną 320 km/h. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem pięciobiegowej przekładni manualnej.
    W lipcu 2004 roku firmę zakupił bogaty Rosjanin - Nikolai Smolenski, który zlecił dopracowanie auta. TVR przeprowadził szereg testów. W rezultacie dokonano wiele drobnych zmian. Nowy model trafił do salonów sprzedaży w marcu 2005 roku.
    Wersja produkcyjna różni się kilkoma detalami od srebrnego prototypu. Przede wszystkim pozbyto się wypukłego, tylnego zderzaka. Z przodu cztery nacięca na nadkolach będące oryginalnie wylotami powietrza pozbawiono otworów. Bez zmian pozostały rury wydechowe, wystające na boki pojazdu oraz przezroczysty spoiler. Dach nad kierowcą podwyższono.
    We wnętrzu znajdują się sportowe fotele dla dwóch osób. Kierownicę i pedały można wyregulować. Środkowy tunel z krótką dźwignią zmniany biegów, zakończoną aluminiową kulą sięga pod samą deskę rozdzielczą. Wnętrze wypełniają czarne, skórzane obicia zszywane pomarańczową nicią oraz polerowane aluminium. Standradowe wyposażenie obejmuje między innymi wskaźnik zewnętrznej temperatury na oraz elektroniczne sterowanie bocznymi lusterkami i szybami. W opcji jest klimatyzacja oraz system nawigacji. Poduszki powietrznej i ABS tradycynie brak.
    Do napędu użyto rzędowy, sześciocylindrowy silnik o mocy ponad 400 KM. Silnik współpracując z pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Przyspieszenie do 96 km/h zajmuje 3,7 s a. Prędkość maksymalna sięga 315 km/h.
    Cena modelu TVR Sagaris wynosi 49 995 GBP.