Home  VW Karmann Ghia
    Idea powstania tego sportowego samochodu na bazie popularnego Garbusa pochodziła od Wilhelma Karmanna (którego firma produkowała już dla firmy VW garbusa w wersję kabriolet). Następnie po konsultacjach z włoską firmą projektową Ghia z Turynu został zaprezentowany firmie VW wstępny projekt samochodu pod nazwą Karmann Ghia. Samochód w 1953 roku został zaprezentowany uwczesnemu szefowi firmy VW, który pochwalił konstrukcję. W tej sytuacji opinia ta dała zielone światło dla produkcji samochodu.
    Ghia została oficjalnie zaprezentowana 27 września 1955 roku jednak dopiero w 1956 rozpoczęto sprzedaż tych aut.
    W sierpniu 1957 roku z okazji zaprezentowania wersji cabrio nastąpiły zmiany. Umieszczono okrągły wskaźnik paliwa pomiędzy szybkościomierzem a zegarem.
    W 1959 roku przeprojektowano zawiasy tak, że nie potrzebowały już smarowania. Zmieniono rónież szyby i ich mechanizmy w drzwiach.
    W 1960 roku zniknęły wypukłości błotników, które mają teraz jedną linię na całej długości. Zmieniono lampy przednie i tylnie, powiększono wloty powietrza. Założono spryskiwacze szyb jako standardowe wyposażenie.
    Rok 1961 przyniósł kolejne zmiany. Niezawodny 30 KM silnik o pojeności 1,2 l został zastąpiony przez o tej samej pojemności ale o mocy 34 KM. Poprawiono chłodzenie, zmieniono gaźnik Solex z elektrycznym mechanizmem ssania. Z tym silnikiem auto przyspieszało do setki w 32,5 s, a prędkość maksymalna wynosiła 120 km/h. Do nowego silnika założono nową skrzynię, której obudowa była jednolitym odlewem a nie skręcanym z dwóch części.
    W roku 1964 okrągłe pokrętło w podłodze odpowiedzialne za sterowanie ogrzewaniem zostało wymienione na dwa cięgła. Przeprojektowano też daszki przeciwsłoneczne i lusterko wewnętrzne.
    W latach 1965 i 1966 zmieniono filtr powietrza i z tego też powodu przeniesiono akumulator na lewą stronę silnika. Pojemność silnika zwiększono do 1,3 l a moc do 40 KM. Użyto większego gaźnika Solex.
    W roku 1967 zaprezentowano silnik o pojemności 1,5 l i mocy 44 KM. Założono także nowe zawieszenia z felgami mocowanymi na 4 śruby jak też i tarczowymi hamulcami z przodu. Jako opcje zaproponowano też trzybiegową pół-automatyczną skrzynię biegów. Przeniesiono też wlew paliwa na przedni błotnik.
    W roku 1970 przedstawiono nowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy 47 KM. Powiększono ponownie tylnie światła.
    W roku 1971 silnik uzyskał podwójne kolektory dolotowe i produkował już 50 KM.
    Rok 1972 to ostatnie duże zmiany objawiające się przede wszystkim nowymi grubymi zderzakami. Założono jeszcze większe tylnie światła. Jednak sylwetka Karmanna pozostała bez zmian.
    Karmann Ghia produkowano do 31 lipca 1974 roku. Na drogi wyjechało łącznie około 360 000 coupe i 80 000 kabrioletów VW karmann Ghia.
    W 1957 roku coupe kosztowało w Niemczech 7 500 DM, a kabrliolet 8 250 DM. W 2004 roku cena nienagannie zachowanej wersji cupe wynosi 5-8 000 USD, natomiast wersji kabriolet 10 000 USD.